اسکوچیچ شهامت پوست اندازی داشته باشد، انتظار از تیم ملی فقط صعود به جام جهانی است

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس فوتبال گفت: دراگان اسکوچیچ برای کسب موفقیت در تیم ملی ایران باید جسارت و شهامت داشته باشد چون انتظار از تیم ملی صعود دیگری به جام جهانی است.

اسکوچیچ شهامت پوست اندازی داشته باشد، انتظار از تیم ملی فقط صعود به جام جهانی است

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی 2020 قطر و جام ملت های آسیا 2023 چین با تصمیم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به تعویق افتاد و در سال 2021 برگزار خواهد شد. این موضوع فرصت جدیدی به دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی می دهد تا بتواند ارزیابی بیشتری روی عملکرد بازیکنان حاضر در فوتبال ایران داشته باشد. البته تعویق رقابت ها می تواند هماهنگی میان بازیکنان قدیمی تیم ملی را کمتر کند.

عباس چمنیان در خصوص اینکه تعویق رقابت های گزینشی جام جهانی به سود اسکوچیچ است یا به ضرر او به خبرنگار ورزشی خبرنگاران اعلام کرد: تعویق در یک صورت به نفع اسکوچیچ است. او هنوز اردویی برگزار ننموده تا از نزدیک کیفیت بازیکنان مد نظرش را بسنجد. اگر اردویی برگزار نگردد، قطعاً گذشت زمان به سود او نیست چرا که با برگزاری اردوها او می تواند شناخت کاملی از تیم ملی پیدا کند.

وی اضافه کرد: اسکوچیچ از بدنه فوتبال ایران به روی نیمکت تیم ملی رفت. او شناخت کافی را از شرایط موجود در تیم ملی ایران دارد. باید اردوها را برگزار کند تا بتواند به بازیکنان خواسته های فنی اش را انتقال دهد. البته قرار شده که در شهریور اردویی برگزار گردد تا بازی محبت آمیز ای با تیم ملی ازبکستان برگزار گردد. قطعاً برگزاری این مسابقه به سود اسکوچیچ خواهد بود ولی او باید دیدارهای محبت آمیز بیشتری برای تیمش برگزار کند تا بتواند بر تمامی امور مسلط گردد.

سرمربی پیشین تیم نوجوانان فوتبال ایران اعلام کرد: گذر زمان و برگزار نشدن اردوها باعث کاسته شدن هماهنگی بازیکنانی است که در زمان کارلوس کی روش و مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت می شدند. آن ها شناخت نسبتاً خوبی از همدیگر دارند و اگر زمان زیادی از هم دور باشند و بدون اردو وارد رقابت های انتخابی شوند، قطعاً قابلیت آن را نخواهند داشت که یاری چندانی به تیم ملی نمایند.

وی در خصوص اینکه طولانی شدن زمان برگزاری رقابت های انتخابی جام جهانی باعث بالا رفتن سن تعدادی از ملی پوشان می گردد، مطرح کرد: شک نکنید با توجه به وضع موجود حتی بازیکنان جوان تر به خاطر همه گیری ویروس کرونا دچار افت می شوند. وقتی بازیکنان جوان تحت تأثیر کرونا نمی توانند قابلیت قبلی را داشته باشند، قطعاً نفراتی که پا به سن گذاشته هستند توانایی همراهی تیم ملی را در شرایط مساعد نخواهند داشت چون این دسته از بازیکنان احتیاج به تمرینات مستمر و طولانی دارند تا بتوانند آمادگی مطلوبی داشته باشند.

چمنیان ادامه داد: پوست اندازی به تیم ملی یاری می نماید. طبیعتاً نفراتی هستند که قابلیت درخشش در تیم ملی را خواهند داشت. البته نباید تیم اسکوچیچ از پشتوانه تجربه خارج گردد. صعود به مراحل بالا احتیاج به هماهنگی نیروی جوانی و تجربه دارد. سرمربی کروات تیم ملی قطعاً درک می نماید که تیمش به چه مواردی برای موفقیت احتیاج دارد. مهم این است که او برای تغییر در تیم ملی احتیاج به جسارت و شهامت دارد که اگر این موارد در او وجود داشته باشد قطعاً تغییرات مثبتی در تیم ملی ایران رخ خواهد داد.

وی در خصوص اینکه رقبای عربی در دیدارهای دور برگشت انتخابی جام جهانی به سادگی به تیم ملی ایران امتیاز نخواهند داد، تأکید کرد: لطمه ای که یوزهای ایرانی خوردند به خاطر توصیه های غلطی بود که مشاوران مارک ویلموتس به این مربی بلژیکی دادند. افکار عمومی جامعه از شیوه بازی که کارلوس کی روش تعریف نموده بود خسته شده بودند و دوست داشتند تیم ملی هجومی بازی کند، در شرایطی که ما هشت سال به این شیوه بازی عادت نموده بودیم ولی مشاوران ویلموتس آدرس های غلط به او دادند و نتوانستیم فوتبال تهاجمی خوبی ارائه کنیم و متأسفانه ساختار دفاعی تیم ملی هم آسیب دید تا برابر بحرین و عراق، بازنده از زمین خارج شویم.

چمنیان یادآور شد: اسکوچیچ برای جبران امتیازهای از دست رفته باید سازمان دفاعی تیمش را ترمیم کند. نزدیک به 70 درصد بازیکنانی که سرمربی کروات دعوت خواهد نمود با تفکر کی روش آشنا هستند. اگر بتوانیم مقابل بحرین و عراق خوب دفاع کنیم، با اتکا به بازیکنان خلاقی که در خطوط میانی و حمله داریم، می توانیم لایه های دفاعی این دو حریف عربی را باز کنیم و به پیروزی های ارزشمندی دست یابیم تا بتوانیم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کنیم. انتظار از سرمربی کروات تیم ملی صعود دیگری به جام جهانی است.

4048/

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110900

به "اسکوچیچ شهامت پوست اندازی داشته باشد، انتظار از تیم ملی فقط صعود به جام جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوچیچ شهامت پوست اندازی داشته باشد، انتظار از تیم ملی فقط صعود به جام جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید