افتتاح نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز

به گزارش مجله سرگرمی، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری تبریز، 11 تیر ماه، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

افتتاح نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز

روز گذشته، سه شنبه 11 تیر ماه، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری تبریز با حضور دکتر پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، استاندار آذربایجان شرقی، رئیس سازمان میراث فرهنگی استان و همچنین شهردار تبریز افتتاح شد. این اولین بار است که دو نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری یکجا در تبریز برگزار می گردد.

محمودیان در این رابطه گفت:

این نمایشگاه باعث می گردد که هم افزایی خوبی بین دو حوزه گردشگری و صنایع دستی اتفاق بیفتد.

در این نمایشگاه فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری از 12 استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، کرمانشاه، اصفهان، زنجان، همدان و تهران حضور دارند.

در نمایشگاه ملی صنایع دستی، 210 غرفه برپا است که 110 غرفه به هنرمندان، فراورینمایندگان و فعالان عرصه صنایع دستی استان آذربایجان شرقی و 100 غرفه هم به هنرمندان سایر استان ها اختصاص یافته است.

حدود 50 غرفه نیز به بخش گردشگری اختصاص داده شده و هتل ها، مراکز اقامتی، انجمن های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت های حمل و نقل و پذیرایی که در این صنعت فعال هستند، به معرفی خدمات خود می پردازند.

به گفته مسئولان برگزارنماینده، این نمایشگاه در جهت رونق فراوری ملی و استفاده از پتانسیل های موجود در صنعت گردشگری و صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال و ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین این دو بخش برگزار شده است.

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز تا 15 تیرماه برقرار است و علاقه مندان می توانند از ساعت 16 تا 22 از غرفه های صنایع دستی در طبقه اول، سالن امیر کبیر و نمایشگاه گردشگری در طبقه دوم این سالن دیدن نمایند.

عکاس: مینا رهبری

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: کجارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38957

به "افتتاح نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید