اقدام جدید آمریکا علیه ونزوئلا

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: آمریکا خاطرنشان کرد که تحریم هایی را علیه مقام های امنیتی ارشد ونزوئلا و رئیس کمپانی نفتی دولتی این کشور اعمال می نماید و در عین حال از برنامه هایش برای ارسال بیش از 200 تن یاری بشردوستانه به ونزوئلا به وسیله مرز کلمبیا و به صورت هوایی پرده برداشت.

اقدام جدید آمریکا علیه ونزوئلا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد که مانوئل کوئودو، رئیس کمپانی نفتی دولتی ونزوئلا، سه تن از مقام های امنیتی ارشد و رافائل باستاردو، رئیس پلیس ملی این کشور را در فهرست جدید تحریم های خود قرار داده است. به گفته مقام های واشنگتن، رئیس پلیس ملی ونزوئلا مسؤول کشتار بدون محاکمه ده ها تن در حملات شبانه است.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز آدینه خاطرنشان کرد که میخواهد تا امروز (شنبه) با همکاری پنتاگون و آژانس یاری رسان آمریکا یاری های بشردوستانه به ونزوئلا را به وسیله مرز هوایی این کشور با کلمبیا ارسال کند.

یکی از مقام های وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هواپیمای ارتش آمریکا بیش از 200 تن یاری بشردوستانه به شهر مرزی کلمبیا با ونزوئلا ارسال می نماید. آمریکا پیشتر مقداری یاری بشردوستانه به کلمبیا ارسال نموده و با همکاری اپوزیسیون به دنبال انتقال آنها به ونزوئلاست.

البته هنوز معین نیست که چه زمانی این یاری ها به دست مردم ونزوئلا می رسند.

این اقدامات بخشی از کوشش گسترده آمریکا در تضعیف دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلاست که انتخاب مجدد وی در انتخابات 2018 از جانب آمریکا و اپوزیسیون ونزوئلا نامشروع بوده است.

رئیس کمپانی نفت ملی ونزوئلا در توئیتر خود نوشت که مقام های ونزوئلایی برای تضمین صلح، ساخت خانه و محکوم کردن کودتا و نقشه نظامی آمریکا و متحدانش و گوآیدو تحریم شده اند.

52310

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12803

به "اقدام جدید آمریکا علیه ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام جدید آمریکا علیه ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید