با پاشنه های ترک خورده چه کنیم ؟

به گزارش مجله سرگرمی، خاتمه روز است و وقتی کفش خود را از پا در می آورید، بار دیگر با پاهای خشک و ترک خورده خود روبرو می شوید. این پاها پوسته پوسته و دردناکند و به نظر می رسد که روی تیغ راه رفته باشید. مهم نیست که پاهای شما چقدر خشک و پینه بسته باشند. این سرنوشت محتوم پاهای شما نیست. با پنج اقدام ساده می توانید پاهای خشک و

با پاشنه های ترک خورده چه کنیم ؟

با پاشنه های ترک خورده چه کنیم ؟

سرانجام روز است و وقتی کفش خود را از پا در می آورید، بار دیگر با پاهای خشک و ترک خورده خود روبرو می شوید. این پاها پوسته پوسته و دردناکند و به نظر می رسد که روی تیغ راه رفته باشید. مهم نیست که پاهای شما چقدر خشک و پینه بسته باشند. این سرنوشت محتوم پاهای شما نیست. با پنج اقدام ساده می توانید پاهای خشک و ترک خورده خود را درمان و از خشک شدن آنها در آینده جلوگیری کنید :

درمان پاهای خشک و ترک خورده:

اولین قدم برای درمان خانگی پاهای خشک و ترک خورده، شستن پاها با آب ولرم و صابون ملایم و سپس گذاشتن پاها در آب گرم است. برای آرامش بیشتر پاها می توانید یک پیمانه عسل را با چهار لیتر آب ولرم مخلوط کنید و پاهای تان را به مدت 15 دقیقه در آب و عسل قرار دهید. این کار رطوبت کافی را به پوست شما می رساند. بعلاوه عسل یک ضد عفونی نماینده طبیعی است و برای درمان ترک های پا و جلوگیری از عفونت آنها کاملاً ایمن و ایده آل است اگر پاهای تان ترک خورده است، از سنگ پا با شدت استفاده نکنید، زیرا ممکن است ترک ها را بدتر کند.

در مرحله بعد، پاهای تان را به دقت خشک کنید. لابه لای انگشتان باید خوب خشک شوند؛ در غیر این صورت زمینه مناسبی برای رشد باکتری ها و ایجاد عفونت فراهم می گردد. برای خشک کردن پاها از حرکات ضربه ای حوله بهره ببرید و حوله را با شدت و خشونت به پوست خود نمالید؛ و گرنه آسیب بیشتری به پوست وارد می آید.

پس از خشک کردن پاها، از کرم، لوسیون یا پماد پا بهره ببرید. کرم حاوی ویتامین E آلوئه ورا و کرم های مشابه برای این کار مناسب هستند. گلیسیرین، وازلین و پارافین هم به علت اینکه بی بو هستند و الکل ندارند، از پوست به خوبی محافظت نموده و ایجاد آلرژی هم نمی نمایند. این مواد رطوبت لازم را به پوست می رسانند و بافت پوست پا را ترمیم می نمایند. درمان های خانگی دیگری هم برای آرام کردن پوست خشک پا وجود دارد. برای مثال، می توانید لوسیون بچه را با روغن اوکالیپتوس و روغن نعناع مخلوط کنید و به پوست پای خود بمالید. با این کار یک لوسیون فوق العاده به دست می آورید که هم پوست تان را آرام می نماید و هم بوی بسیار خوبی دارد. مرطوب نماینده های طبیعی دیگر روغن بادام، روغن آووکادو و روغن نارگیل هستند. می توانید هر یک از این مواد را امتحان کنید تا ببینید کدام یک با پوست شما سازگارتر است و بهتر جواب می دهد.

قدم بعدی پوشیدن جوراب های سفید، تمیز و کتانی است. کتان یا به عبارتی پنبه، عرق پا را خشک می نماید و بی رنگ بودن آن مانع از ایجاد حساسیت در پوست پا می گردد. بسیاری از افراد هنگام خواب، جوراب به پا می نمایند تا در طول شب پاهای شان رطوبت خود را از دست ندهد. وقتی چنین کاری می کنید صبح روز بعد به نظر می رسد که پاهای تان در طول شب با آب های معدنی پدیکور و درمان شده اند !

آخرین نکته برای مراقبت از پوست پا، چک کردن روزانه پاهاست. هر نوع بریدگی یا تاول را از مرطوب نماینده برترین راه مراقبت از پاست. بعلاوه، با رژیم غذایی غنی از ویتامین A سلامت پای شما تأمین می گردد. سبزی هایی چون هویج، سیب زمینی، کلم پیچ، اسفناج و کدو حلوایی برترین منبع ویتامین A هستند.

علاوه بر غذاهای مناسبی که می خورید، اندازه آبی که در هر روز می نوشید هم بسیار مهم است. نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز به نرمی و لطافت طبیعی پوست شما یاری می نماید. اصلی ترین علت خشکی پوست معمولاً کم آبی، کمبود ویتامین A یا دیابت است. مجبور نیستید خشکی پا را تمام عمر تحمل کنید و آن را به اسم سرنوشت خود بپذیرید. تمام مراحلی را که در این مقاله ذکر کردیم مو به مو اجرا کنید و با خوشحالی نظاره گر پاهای زیبای خود باشید.

منبع:نشریه دنیای زنان، شماره 51.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 159532

به "با پاشنه های ترک خورده چه کنیم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پاشنه های ترک خورده چه کنیم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید