برج ایفل درهای خود را به روی علاقه مندان باز کرد

به گزارش مجله سرگرمی، برج ایفل امروز جمعه پس از هشت ماه و نیم بار دیگر درهای خود را به روی علاقه مندان باز کرد.

برج ایفل درهای خود را به روی علاقه مندان باز کرد

به گزارش یورونیوز، این بازگشایی در حالی اجرا شده که دولت فرانسه در هفته جاری قوانین تازهی را با هدف کنترل گونه دلتای ویروس کرونا که سریع پخش می شود، وضع کرده است.

برج ایفل در پی اعمال مقررات بهداشتی به دلیل شیوع بیماری کرونا از ماه اکتبر بسته شده بود. این دوره بلندترین زمان بسته بودن این برج از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

برج ایفل با وجود بازگشایی بیشتر اماکن گردشگری فرانسه در ماه گذشته، برای بازسازی همچنان بسته مانده بود.

یک گردشگر اهل هامبورگ آلمان که در آخرین روز حضورش در پاریس توانسته بود از برج ایفل دیدن کند گفت که پس از دو ساعت انتظار توانست وارد برج شود.

به گفته مدیران برج ایفل، تعداد دیدارکنندگان روزانه از این برج با کاهش 50 درصدی به 13 هزار نفر در روز محدود شده است. این تصمیم به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا از جمله در آسانسورها اتخاذ شده است.

خبر بازگشایی این برج چهار روز پس از سخنرانی تلویزیونی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام شد. آقای ماکرون در سخنرانی خود از وضع مقررات تازه برای جلوگیری از چهارمین موج شیوع بیماری کرونا خبر داد.

بر اساس گفته آقای ماکرون برای ورود به مکان هایی که بیش از 50 نفر در آنجا حضور دارند، ارائه گواهی سلامت ضروری است.

از همین رو همه افراد بالای 18 سال که می خواهند از برج ایفل دیدار کنند باید گواهی سلامت شامل برگه واکسیناسیون کامل یا نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را ارائه کنند.

به گفته مدیران برج ایفل، اجرای این دستورالعمل یک کار اضافی کوچک است که باید در طی چند روز آینده انجام شود.

دیدارکنندگان از کجا می آیند؟

پیش فروش اینترنتی بلیت برای دیدار از برج ایفل که از اول ماه ژوئن شروع شده است. تا به امروز 70 هزار بلیت به فروش رسیده که تا آخر ماه اوت را در بر می گیرد.

نیمی از خریداران، فرانسوی و بقیه خارجی هستند که حدود 15 درصد از غیرفرانسوی ها را آمریکایی ها و یک سوم آن ها را اروپایی ها تشکیل می دهند.

البته بررسی اروپایی هایی که بلیت دیدار از برج ایفل را پیش خرید کرده اند، از تعداد کم متقاضیان بریتانیایی حکایت دارد. این در حالی است که شهروندان بریتانیایی تا پیش از برکسیت و شیوع گونه دلتای کرونا جز بالاترین متقاضیان بوده اند.

با وجود این به گفته مدیران برج ایفل، از گردشگران آسیایی در کنار گردشگران اسپانیایی و ایتالیایی نمی توان غافل بود. مدیران برج ایفل معتقدند که برخی گردشگران به دلیل تردیدهایشان، بلیط های خود را در روز بازدید تهیه خواهند کرد.

اگر چه فرانسه تابستان امسال گردشگران بین المللی را پذیرفته است اما این قوانین بسته به اینکه از کدام کشور می آیند بسیار فرق دارد.

در هر حال با توجه به تغییر مداوم محدودیت ها و خطرات ویروس کرونا، پیش بینی می شود که تعداد دیدارکنندگان از برج ایفل نزدیک به سطح معمول نباشد.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154280

به "برج ایفل درهای خود را به روی علاقه مندان باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج ایفل درهای خود را به روی علاقه مندان باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید