آنالیز شانس کسب سهمیه المپیک در بوکس، خیلی دور، خیلی نزدیک!

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، همه چیز برای کسب سهمیه المپیک در بوکس فراهم است. رقابتهایی با تعداد کم بوکسور شرکت کننده، با تیمی کامل و بوکسورهای جوانی که حالا دیگر حتی از حریفان صاحب نام هم هراسی ندارند.

آنالیز شانس کسب سهمیه المپیک در بوکس، خیلی دور، خیلی نزدیک!

شاید اگر تا قبل از رقابت پایانی دوشنبه شب پرسیده می شد تکلیف سهمیه المپیک در روز چهارشنبه چه خواهد شد؟ امیدها کم بود. ولی رقابت شبانه شاهین موسوی با حریف ازبک همه نظرها را عوض کرد. مشت های آهنین ملی پوش جوان در رینگ امان باعث شد تا موسوی که امیدها برای کسب سهمیه اش به حداقل رسیده بود مقتدرانه بازی را ببرد و امید دوباره به کاروان بوکس ایران برگردد. هرچند بر خلاف ادعای رئیس فدراسیون قبلاً هم بسیاری از بوکسورهای ایرانی پیروز به شکست دادن ازبک ها شده بودند و تابوشکنی رخ نداد.

اما شاید بزرگترین درس پیروزی موسوی خطاب به کادر فنی تیم ملی باشد که مدام از ناداوری می گویند. ممکن است در مشاخصات نزدیک تمایل داوران برای رای به نفع آنها که شناخته شده تر هستند و در آسیا و دنیا کرسی دارند بیشتر باشد ولی اگر فزونی مطلق با بوکسوری باشد خبری از ناداوری نیست.

باید پذیرفت نسل جدید بوکس ایران بیش از آنکه از نظر فنی قدرتمند باشد جسور است و نترس. هنوز مشاخصه طوفان شریفی 23 ساله را مقابل حریف مطرح ازبک از یاد نبرده ایم که بی توجه به نتیجه می شد از سه راند تقابل شجاعت و جوانی با تجربه لذت برد. حالا و در حالی که نیمی از بوکسورهای تیم ملی از گردونه رقابتها حذف شده اند، هنوز فرصت برای کسب چهار سهمیه المپیک وجود دارد هرچند می شد خیلی ساده تر و حتی با دو مشاخصه سهمیه مستقیم هم کسب کرد.

امید احمدی صفا -وزن 52 کیلوگرم

امید احمدی صفا بدون شک حالا امید اصلی کسب سهمیه المپیک است. در حالی که بوکس ایران سالها چشم امیدش را به سنگین وزن برای کسب سهمیه المپیک دوخته بود حالا انتظاراتش را از سبک وزن ها بالا برده است. احمدی صفا در این رقابتها پس از یک دور استراحت به مصاف قاسم السودانی بوکسور عراقی و دارنده مدال برنز آسیا رفت و قاطعانه به پیروزی رسید.

وی در ملاقات دوم مقابل زویروف ازبکستانی قهرمان المپیک و دنیا مغلوب شد و راهی جدول شانس مجدد شد. او باید فردا برای کسب سهمیه المپیک به مصاف وینوود استرالیایی از قهرمانان قاره اقیانوسیه برود. شانس کسب سهمیه المپیک برای وی نسبتاً بالاست.

دانیال شه بخش -57 کیلوگرم

دانیال شه بخش در ملاقات نخست با دریافت یک ناک دان از حریف چین تایپه ای خود به مرحله بعد راه پیدا کرد. چانگ جامی از پاپوئا گینه نو و قاره اقیانوسیه دومین بوکسوری بود که مغلوب بوکسور جوان کشورمان شد. شه بخش در سومین مشاخصه خود مقابل تیمرزانوف حریف قزاق مغلوب شد و راهی مرحله شانس مجدد شد. او در این مرحله باید با نماینده هنگ کنگ مشاخصه کند. شانس وی نیز برابر رقیبی که بوکس در کشورش چندان پیروز نیست نسبتاً خوب است.

اشکان رضایی -63 کیلوگرم

اشکان جوان ترین بوکسور ایرانی است. وی پس از یک دور استراحت در این رقابتها به مصاف لی جونگ از کره جنوبی رفت و در مشاخصه بعدی مغلوب سلفیولین از قزاقستان شد.وی در ملاقات شانس مجدد به مصاف بوکسور تاجیکستانی می رود و باید دید می تواند با قدرت جوانی سهمیه المپیک را به نام خود کند؟

شاهین موسوی -75 کیلوگرم

موسوی مصداق شاخص تسلیم ناپذیری است. وی پس از یک دور استراحت به مصاف موریواکی از ژاپن رفت و به فزونی رسید. وی در کمال ناباوری مشاخصه بعدی مقابل توهتا از چین را واگذار کرد و در حالی که به ناگاه قوانین رقابتها در این وزن تغییر کرد به مصاف حریف ازبک رفت. نقطه اوج عملکرد شاهین در طول زندگی ورزشی اش همین ملاقات و پیروزی برابر یکی از مهدهای قدرت آسیا و دنیا بود. موسوی هم حالا برای کسب سهمیه المپیک باید فردا به مصاف بوکسور مغولستانی برود که اگرچه مصافی سخت است اما با توجه به برد شب گذشته دور از دسترس نیست.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

iraniro.ir: تور داخلی ایران: گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75745

به "آنالیز شانس کسب سهمیه المپیک در بوکس، خیلی دور، خیلی نزدیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شانس کسب سهمیه المپیک در بوکس، خیلی دور، خیلی نزدیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید