فراوری اولین خودروی کاملا خودران در 2020

به گزارش مجله سرگرمی، اگر این ویژگی با موفقیت در سال 2020 پیاده گردد تسلا اولین خودروساز عظیم خواهد بود که توانسته خودرو هایی کاملا خودران را برای استفاده عموم در جاده ها ارائه کند.

فراوری اولین خودروی کاملا خودران در 2020

تسلا همینک نیز در زمینه فناوری رانندگی اتوماتیک در میان خودروسازان پیشرو است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفت: این خودروساز الکتریکی اولین خودرو های کاملا خودران خود را تا انتها امسال میلادی به جاده ها خواهد فرستاد. در طول نشست اقتصادی با سرمایه گذاران شرکت در روز چهارشنبه، این کارآفرین زنجیره ای فاش کرد در حال حاضر نیز هنگام رفت و آمد به محل کار در لس آنجلس در حال آزمایش نسخه به روز شده نرم افزار خودران این شرکت است.

او گفت: تقریبا دارد به آن جا می رسد که می توانم بدون هیچ دخالتی از خانه به محل کار بروم، گرچه از میان ساخت وساز در خیابان و اوضاع همواره در تغییر جهت عبور می کنم. به همین خاطر خیلی مطمئنم که کارکرد رانندگی کاملا اتوماتیک تا انتها امسال میلادی تکمیل گردد، دلیلم هم آن است که واقعا مشغول رانندگی با این ویژگی ام.

اگر این ویژگی با پیروزیت در سال 2020 پیاده گردد تسلا اولین خودروساز عظیم خواهد بود که توانسته خودرو هایی کاملا خودران را برای استفاده عموم در جاده ها ارائه کند.

تسلا همینک نیز در زمینه فناوری رانندگی اتوماتیک در میان خودروسازان پیشرو است. نرم افزار خودران این شرکت مجهز به هشت دوربین خارجی، یک رادار و 12 گیرنده فراصوتی است. تمام مدل های جدید این شرکت مجهز به سخت افزار های مذکورند و نسخه جدید نرم افزار هم می تواند از راه دور به روز گردد.

او گفت: مانند این است که خودروی ما تازه به شدت ارتقا یافته است. احتمالا تا آخر امسال آن را ارائه خواهیم کرد. با این فناوری قادر خواهیم بود چراغ های راهنما، تابلو های ایست، دور زدن و تقریبا هر چیز دیگری را اداره کنیم ... قطعا خیلی بهتر از انسان رانندگی خواهد نمود.

ماسک در این نشست هنگام صحبت درباره هوش مصنوعی خودرو هم چنین درباره تهدید جاری استفاده از هوش مصنوعی پیش رفته اخطار داد.

او گفت: ما باید درباره این که هوش مصنوعی به کجا کشیده می گردد نگران باشیم. افرادی که به نظر من از همه بیشتر درباره هوش مصنوعی اشتباه می نمایند خود افرادی خیلی باهوش اند و نمی توانند حتی تصور نمایند روزی یک کامپیوتر بتواند بسیار باهوش تر از آن ها باشد. این نقص در منطق آن ها است. آن ها صرفا بسیار احمق تر از چیزی اند که می پندارند.

پیش گویی های او درباره ویژگی رانندگی اتوماتیک تسلا در گذشته احتیاج به اصلاح داشت چرا که او سابقا در سال 2016 گفت: نرم افزار اتوماتیک تسلا تا سال 2017 آن قدر خوب خواهد بود که بتوان بدون دست زدن به فرمان از لس آنجلس تا نیویورک رانندگی کرد.

از آن موقع تا به امروز چندین مانع باید رفع می شد تا به استاندارد ایمنی لازم دست یافت و این فناوری تا به امروز حداقل برای یک تصادف مرگبار مسؤول تلقی شده است. پنج سطح مختلف رانندگی اتوماتیک برای هر ماشین وجود دارد و سطح پنجم امکان رانندگی کاملا اتوماتیک را در تمام جاده ها و هر شرایطی فراهم می آورد.

تمام خودروسازان عظیم جهان در حال حاضر مشغول کار بر نوعی از فناوری رانندگی اتوماتیکند؛ گرچه هنوز هیچ یک پیروز نشده خودرویی را که کاملا خودران است در مقیاس صنعتی فراوری کند. جنرال موتورز ابتدا برنامه داشت خودرو های خودران خود را در سال 2019 روانه خیابان ها کند تا در سرویس های تاکسی رانی استفاده گردد. گرچه برنامه این شرکت اکنون به تعویق افتاده است.

شرکت فورد نیز مجبور شد از وعده های بلندپروازانه خود عقب بنشیند بعد از آن که جیم هکت، مدیرعامل آن سال گذشته گفت: این شرکت ارائه خودرو های خودران خود را بسیار زودتر از موعد ممکن وعده داده است. سایر شرکت های خودروساز نظیر هوندا، تویوتا و ولوو نیز بنا دارند تا سال 2021 شاهد خودرو های بدون راننده خود در اتوبان ها باشند.

منبع: ایندیپندنت

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: فرادید
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102800

به "فراوری اولین خودروی کاملا خودران در 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری اولین خودروی کاملا خودران در 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید