دنیا در سوگ دیه گو؛ انتها زندگی یک اسطوره

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: لحظاتی پیش خبری ناگوار دنیای فوتبال را تحت تأثیر قرار داد؛ دیگو مارادونا درگذشت.

دنیا در سوگ دیه گو؛ انتها زندگی یک اسطوره

به گزارش خبرنگاران دیه گو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین در 60 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.رسانه ها لحظاتی پیش خبر از درگذشت دیگو مارادونا دادند و او چند روز پس از مرخص شدن از بیمارستان، جانش را از دست داد.

دیه گو آرماندو مارادونا در30 اکتبر سال 1960 در بوینس آیرس آرژانتین متولد شد.

نام دیه گو مارادونا در دنیای فوتبال به خاطر نبوغ،خلاقیت، بازی های استثنایی و البته حاشیه هایش همیشه مورد توجه مردم و رسانه ها بوده است.

او یکی از بااستعدادترین بازیکنان فوتبال دنیا بود که در خانواده ای فقیر و پرجمعیت متولد شد. فوتبال را در باشگاه آرجنتینوس جونیورز شروع کرد و 15ساله بود که به تیم اول باشگاه پیوست.

وی در حالی که تنها 17سال داشت به تیم ملی آرژانتین دعوت شد و در برابر مجارستان یک نیمه بازی کرد.

قدرت بازی سازی، پاس های بلند و کوتاه میلیمتری، قدرت حفظ توپ و هوش سرشار رهبری تیم در میانه میدان، ضربه های ناگهانی و حیاتی، حفظ تعادل و قدرت پا به توپ عالی و بسیاری از خصوصیات دیگر یک فوتبالیست طراز اول در مارادونا جمع بود.

پس از آن که سزار منوتی مربی وقت تیم ملی آرژانتین دیه گو را به دلیل اخلاق و رفتار ناپایدارش و ناپختگی دوران جوانی از تیم ملی کنار گذاشت و نام او را برای جام دنیای 78 در لیست تیم نیاورد، مارادونا جام دنیای جوانان 79 توکیو را میدان تاخت و تاز خود قرارداد و تیم ملی کشورش را به مقام قهرمانی جوانان دنیا رساند.

وقتی مارادونا در باشگاه آرجنتینوس جونیورز، در 166 بازی 116 گل به ثمر رساند، باشگاه بوکاجونیورز برای خرید او پول خوبی پرداخت کرد و در سال 1981 با بوکاجونیورز قهرمان آرژانتین شد.

از سال 1982 تا 1984 بارسلون محل بروز استعدادها و بازی های دیه گو بود. وی قهرمانی سال 83 اسپانیا را برای بارسلون به ارمغان آورد.

چندی بعد ناپولی ایتالیا مبلغ بسیار بالایی به او پیشنهاد کرد تا در سال 84 به آن باشگاه برود. مارادونا 7 سال در ناپولی ماند و در سال 1991 که از ایتالیا به آرژانتین برگشت، معروف ترین و محبوب ترین ورزشکار شهر ناپل بود.

او یک تنه ناپولی را به دو مقام قهرمانی در سال 1987 و 1990 رساند. مارادونا چندی نیز مربی راسینگ بود که به دلیل عدم پیروزیت از کار برکنار شد.

در عرصه بازی های ملی پیروزیت مارادونا بسیار چشمگیر بود، بازیکنی با قد کوتاه، اما با استارت های انفجاری؛ در هر لحظه ای که دیه گو اراده می کرد قادر بود خط دفاعی حریف را به هم بریزد و با پاسی ناگهانی مهاجمان تیمش را صاحب موقعیت گل کند.

در ضربه های آزاد یک استاد به تمام معنا بود. ضربات پای چپ او از پشت محوطه جریمه، کمتر خطا می رفت.

در جام دنیای 82 اسپانیا و به هنگام ملاقات با برزیل به دلیل خطای غیرورزشی از زمین اخراج شد تا باعث حذف آرژانتین گردد؛ اما جام دنیای 86 مکزیک میدانی دیگر برای او بود.

در آن سال او به قله شهرت و تکامل بازیگری رسید و در راس یک تیم خوب و آرمانی به رهبری دکتر کارلوس بیلاردو، اجازه نداد جام قهرمانی از قاره آمریکا خارج گردد.

مارادونا با تیم ملی آرژانتین 2 بار به فینال جام دنیای رسید که هر 2 بار کاپیتان بود و جام دنیای 1986 قهرمان و 1990 نایب قهرمان دنیا شد. وی در سال 2008 به سمت سرمربی تیم ملی آرژانتین انتخاب شد

مارادونا پس از کناره گیری از تیم ملی آرژانتین و پس از رقابتهای جام دنیای 2010 آفریقای جنوبی در میان تعجب همگان در ماه مه 2011 سرمربیگری تیم الوصل امارات را با قراردادی دو ساله بر عهده گرفت. این چهارمین تجربه مربیگری وی بود. مارادونا پیش از این در سالهای 1994 و 1995 روی نیمکت دو تیم گمنام نشسته بود. او پس از چند تجربه نا پیروز برای ترک اعتیاد خود مدتی را در کوبا گذراند. مارادونا در سال ها اخیر در آرژانتین به مربیگری اشتغال داشت.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 121426

به "دنیا در سوگ دیه گو؛ انتها زندگی یک اسطوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا در سوگ دیه گو؛ انتها زندگی یک اسطوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید