خبرنگاران پنج تحول بر پایه سند تحول بنیادین مدنظر است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران-خبرنگاران- وزیر آموزش وپرورش گفت: روح کلی تحول بر پایه محتوای سند تحول بنیادین بر پنج تحول اساسی است: تحول در برنامه های درسی و محتوای یادگیری و نوسازی روش ها، تحول در دانش، نگرش و مهارت های معلم ، تحول در دانش آموزان به عنوان هدف تحول، تحول در مدرسه به عنوان صندلی تحول و تحول در نظام سنجش و ارزشیابی آموزشی.

خبرنگاران پنج تحول بر پایه سند تحول بنیادین مدنظر است

به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در سی وچهارمین اجلاس مدیران و روسای کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، گفت: انتظار است نظام تعلیم و تربیت بتواند در برابر هجوم همه جانبه از سوی دشمن، عرصه تکنولوژی و تغییرات سریع بین نسلی پاسخ درخور و شایسته ای بدهد.

مدیران کل آمار دقیق شرایط اسناد مدارس استان را ارائه دهند

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش نیز در میزگرد تخصصی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی در این اجلاس گفت: همه مدیران کل موظفند آمار دقیقی از شرایط اسناد مدارس استان بدهند.

قاسم احمدی لاشکی اضافه کرد: در مسائل حقوقی مستندسازی بسیار مهم است. 52 هزار و 906 ملک ما از تعداد یک هزار و 476 ملک آموزش وپرورش فاقد سند است. مدیران مدارس باید دنبال این مهم باشند که املاک آموزش وپرورش سنددار گردد. سال جاری همه مدیران کل موظف هستند آمار دقیق شرایط اسناد مدارس را بدهند. در حوزه دعاوی پرونده های زیادی داریم که سند نداریم و ضرر می کنیم.

وی توضیح داد: در بحث حمایت های حقوقی در طرح تحولی و پالایش قوانین اجرا در راستای سند تحول اقدامات مهمی انجام شده است. همچنین راجع به خرید خدمات هم مستندات قابل دفاعی آماده نموده ایم.

معاون حقوقی و امور مجلس راجع به هیات رسیدگی به تخلفات اداری گفت: 43 رأی هیات بدوی داریم و معرفی اعضای هیات بدوی بر عهده دفتر رسیدگی به تخلفات است لذا باید در هیات های رسیدگی به تخلفات افرادی که دارای مقبولیت، تخصص و قدرت تحلیل هستند، انتخاب شوند.

وی در خصوص پرونده های حقوقی آموزش وپرورش گفت: از سال90 تا 98 حدود 35 صدم درصد پرونده های تخلفاتی داشتیم و بیش از 95 درصد تخلفات انضباطی است و البته عمدتاً ناشی از عدم آگاهی نسبت به قانون است زیرا تعداد 93 درصد محکومیت ها بازگشت پرونده و تکرار خطا نداشته است.

احمدی لاشکی در میزگرد تخصصی آموزش و پرورش و مجلس تاکید نمود: اکنون مجلس برنامه هفتم توسعه را می نویسد و باید تعامل داشته باشیم تا آموزش وپرورش در این برنامه مهم در نظر گرفته گردد.

احمدی لاشکی با اشاره به اهمیت ارتقا نقش نمایندگان در برنامه ریزی های استانی گفت: نمایندگان مجلس در استان ها بیشترین و اثرگذارترین نقش را دارند لذا همسو کردن نمایندگان برای حل مسائل استانی و کاهش مطالبات پراکنده و افزایش قدرت چانه زنی آموزش وپرورش در برنامه و بودجه مدنظر است.

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به آمار تذکرهای نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش گفت: این تذکرها برای بهتر شدن امور بوده است که از 113 تذکر نمایندگان مجلس 49 مورد در موضوع حقوق معلمان، 17 مورد استخدام ها،13 مورد به شبکه شاد، 4 مورد عزل و نصب مدیران، 2 مورد سند 2030، 3 مورد سندهای عمرانی و 2 مورد راجع به سند تحول بود؛ بنابراین حجم عمده تذکرها جهت بهبود عملکرد آموزش وپرورش است.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107983

به "خبرنگاران پنج تحول بر پایه سند تحول بنیادین مدنظر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج تحول بر پایه سند تحول بنیادین مدنظر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید