خرید شب عید شروع نشده است، نیازی به واردات نیست

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز شهرستان تهران گفت: فراوری داخلی با توجه به کیفیت مناسب و طراحی به روز احتیاج بازار را تأمین خواهد نمود و تا به امروز آن طور که باید خرید شب عید شروع نشده است.

خرید شب عید شروع نشده است، نیازی به واردات نیست

رسول شجری در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با وضعیت بازار شب عید کفش اظهار کرد: فراوری داخلی کفش با وجود آنکه در تأمین مواد اولیه، ابزار و ارتقا ماشین آلات با مسائلی همراه است، توان پاسخگویی به احتیاج کشور را دارد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز شهرستان تهران بیان نمود: با توجه به قدرت خرید عموم افراد جامعه بازار با رکود روبرو شده و آن طور که باید، تقاضایی برای خرید شب عید در بازار ایجاد نشده است و می توان مدعی شد که خرید شب عید هنوز شروع نشده است.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از طراحی ها و مدل سازی کفش رضایت متقاضیان را به همراه داشته است، تأکید کرد: فراوریکنندگان داخلی در راستای ارتقا مدل سازی و طراحی محصولات با حضور در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی، قدم های بسیار مهمی در این زمینه برداشته اند و این در حالی است که اتحادیه دوره های مدل سازی و طراحی را با همکاری اساتید بین المللی برگزار می نماید.

شجری یادآور شد: کیفیت محصولات داخلی با کیفیت محصولات مشابه وارداتی قابل مقایسه و رقابت است و برای برطرف احتیاج بازار احتیاجی به واردات نیست و این در حالی است که طی سال گذشته این صنف بیش از 110 میلیون دلار صادرات داشته و این رقم در امسال نیز محقق خواهد شد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز شهرستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا محصولات ایرانی در حجم قابل توجه به بازار اروپا صادر می گردد، گفت: بازار اروپا با توجه به شرایط سخت پذیرش کالا همچون آزمایش و سنجش کیفیت، تا به امروز به یک بازار ثابت و قابل توجه برای کفش ایرانی تبدیل نشده است.

وی اعلام کرد: فراوریکنندگان در شرایط فعلی با مشکل تأمین مواد اولیه، ابزارآلات و ارتقا ماشین آلات فراوری روبرو هستند که اگر این مسائل برطرف گردد، میزان فراوری رشد قابل توجهی خواهد داشت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14095

به "خرید شب عید شروع نشده است، نیازی به واردات نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید شب عید شروع نشده است، نیازی به واردات نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید