در نقد داوری بازی کاشیما پرسپولیس ، خونسرد، کم اشتباه اما اعصاب خوردکن

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، داور بازی حتی اگر اشتباه تأثیرگذاری هم در روند قضاوت خود نداشته باشد اما با خطاهایی که نگرفت و سوت هایی که به سود پرسپولیس نزد، باعث شد جو بازی در آخرین دقایق به شدت مشتنج گردد و بازیکنان پرسپولیس عصبی شوند. این نوع قضاوت داور چینی، حتی صدای برانکویی را که معمولاً به داوری اعتراض نمی کند را هم درآورد. حالا همه امیدها به این است که حداقل داور بازی برگشت در آزادی، دچار چنین اشتباهاتی نگردد که در این سطح از رقابت ها، بدون شک هر اشتباه کوچکی، غیر قابل جبران ترین اشتباه خواهد بود.

در نقد داوری بازی کاشیما پرسپولیس ، خونسرد، کم اشتباه اما اعصاب خوردکن

قضاوت بازی کاشیما - پرسپولیس، خالی از بحث و تردید نبود. درست است که کارشناسان داوری نظرات مختلفی درباره قضاوت ما نینگ، داور چینی 39 ساله داشته اند اما مجموع نظرات آن ها به اینجا رسید که این داور بعضی سوت هایش را تحت تأثیر جو استادیوم مملو از تماشاگر کاشیما ساکر به صدا درآورده است.

از کارت زرد اول نعمتی، تا کارت شجاع و گل هایی که کاشیما آنتلرز در بازی مقابل پرسپولیس به ثمر رساند، همه از تصمیماتی بودند که از سوی کارشناسان مختلف مورد بحث و آنالیز قرار گرفتند.

بعضی از آن ها کارت زرد اول نعمتی را کمی سخت گیرانه می دانستند، برخی دیگر معتقد بودند که شجاع می توانست کارت زرد نگیرد. عده ای می گویند گلی که داور برای کاشیما آفساید اظهار داشت می توانست آفساید نباشد و عده ای دیگر معتقدند گل سالم دوم این تیم ژاپنی در شرایطی به ثمر رسیده که یکی از بازیکنان کاشیما در محوطه آفساید قرار داشته و روی بازیکن پرسپولیس تأثیرگذار بوده است.

حسین عسگری، رییس سابق دپارتمان داوری اما با همه این نظرات و نقدهایی که به قضاوت این بازی وارد شده است، معتقد است بازیکنان ایرانی در لیگ برتر بد عادت شده اند و یادگرفته اند که مدام به داور اعتراض نمایند: متأسفانه بازیکنان ایرانی در لیگ برتر بد عادت شده اند، آنها مدام به داور اعتراض می نمایند و به همین دلیل هم در مسابقه بین المللی مثل فینال لیگ قهرمانان مدام به داور معترض شدند. بازیکنان پرسپولیس نباید خیلی راحت از داور کارت بگیرند آن هم تیمی که محدودیت بازیکن دارد و حتی یک بازی برگشت هم باقی مانده است.

در واقع حسین عسگری معتقد است که همین اعتراض های مداوم باعث شده که این بازیکنان کارت بگیرند و در اتفاقی ناراحت نماینده تر، در این بحران بازیکن، سیامک نعمتی را برای بازی برگشت از دست داد.

این اظهارنظر عسگری البته در حالی است که داوود رفعتی، به عنوان یکی از کارشناسان داوری با سایت فدراسیون فوتبال مصاحبه ای داشته و گفته: اخطار اولی که داور به سیامک نعمتی داده اشتباه بود، اما اخطار دوم کاملا درست و صحیح بود. معتقدم داور عملکرد خوبی نداشت و تصمیماتش در این بازی 50-50 بود. بین گل اول و دوم تیم کاشیما، توانست یک گل دیگر را به ثمر برساند که داور آن را به اشتباه افساید اظهار داشت، سیدجلال حسینی آفساید را پر نموده بود. همچنین گل دوم کاشیما در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

رفعتی در شرایطی تصمیم های داور بازی درباره آفساید اظهار داشتن گل های کاشیما مورد نقد قرار داده که محمد فنایی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد گل دوم تیم فوتبال کاشیما آنتلرز به درستی به ثمر رسیده است: با وجود اینکه پرسپولیس نماینده ایران بود و ما دوست داشتیم در این بازی برنده باشد، اما به نظرم گلی که تیم کاشیما آنتلرز در نیمه دوم به ثمر رساند را داور به اشتباه آفساید اظهار داشت. صحنه ای که ما دیدیم بازیکن کاشیما با مدافعان پرسپولیس در یک خط قرار داشت و اصلاً آفساید نبود.

فنایی در مورد گل دوم کاشیما و اینکه به نظر می رسید در این صحنه سرجینیو بازیکن کاشیما در آفساید بوده است، می گوید: خیر، اصلاً چنین چیزی نبود. بازیکن کاشیما آنتلرز که در آفساید قرار داشت تأثیری روی توپ نداشت و بازیکن برزیلی این تیم که گل را به ثمر رساند، اصلاً در آفساید نبود.

فنایی در مجموع درباره داوری معتقد است: در نیمه اول داور چینی، یکی دو خطای واضح به نفع پرسپولیس را نگرفت و اتفاق خاص دیگری در این نیمه نیفتاد. ضمن اینکه در دقایق ابتدایی هم توپ علیپور کاملاً به صورت مدافع کاشیما آنتلرز برخورد کرد و به هیچ عنوان پنالتی رخ نداد.

او می گوید: تمام اتفاقات مهم این مسابقه در نیمه دوم رقم خورد و به نظرم به جز کارت زردی که داور به شجاع خلیل زاده داد، تمام اخطارها درست بود. در کل یکی از مشکلاتی که ما در فوتبال داریم این است که به جای مسائل فنی، درگیری های فیزیکی برای خودمان ایجاد می کنیم. به نظرم شجاع خلیل زاده در این مسابقه بد اخلاقی های زیادی کرد. این درگیری ها نه تنها به نفع ما نیست، بلکه به ضررمان هم است. بعد از درگیری ها هم داور کنترل خود را از دست داد و استرسش بیشتر شد.

داور خطاهای زیادی را به سود پرسپولیس نگرفت و به گواه کارشناسان درباره اخطار دادن یا اعلام موقعیت آفساید اشتباه نموده باشد اما در در مجموع خیلی از کارشناسان نمره قبولی به این داور داده اند. هرچند که او با قضاوتی بهتر می توانست از متشنج شدن جو بازی و عصبی شدن بازیکنان پرسپولیس جلوگیری کند.

1- 11

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5749

به "در نقد داوری بازی کاشیما پرسپولیس ، خونسرد، کم اشتباه اما اعصاب خوردکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نقد داوری بازی کاشیما پرسپولیس ، خونسرد، کم اشتباه اما اعصاب خوردکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید