رئیس دادگاه قانون اساسی صدراعظم دولت موقت اتریش می شود

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، تا برگزاری انتخابات جدید اتریش در ماه سپتامبر بریگیته بیرلاین به عنوان صدراعظم سکان حکومت در این کشور را در دست خواهد گرفت.

رئیس دادگاه قانون اساسی صدراعظم دولت موقت اتریش می شود

بیرلاین تا کنون عهده دار ریاست دادگاه قانون اساسی اتریش بوده است.

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش، اظهار داشت که بریگیته بیرلاین Brigitte Bierlein تا چند روز دیگر به عنوان صدراعظم موقت اتریش منصوب خواهد شد. بیرلاین نخستین زن اتریشی خواهد بود که به مقام صدراعظمی می رسد.

رئیس جمهوری اتریش گفت که از بریگیته بیرلاین خواسته است تا دولتی جدید تشکیل دهد و تا انتخابات جدید در این مقام باقی بماند.

بریگیته بیرلاین در نخستین موضع گیری خود به عنوان صدراعظم دولت انتقالی گفت که مهم ترین اهداف کابینه جدید برقراری آرامش و اعتمادسازی خواهد بود. او تاکید کرد که بدین منظور با نمایندگان احزاب، جامعه مدنی و نیز مجامع مذهبی کشور به گفت وگو خواهد نشست.

از سوی دیگر سباستین کورتز صدراعظم کنونی اتریش، در پی رسوایی معاونش اشتراخه به دلیل انتشار ویدیویی از مجلس این کشور رأی عدم اعتماد گرفت و دولتش سرنگون شد اعلام کرده که تصمیم دارد در انتخابات ماه سپتامبر به عنوان نامزد اصلی حزب مردم اتریش (ÖVP) شرکت کند.

بحران دولت در اتریش در آستانه برگزاری انتخابات مجلسی اروپا آغاز شد و به سقوط آن انجامید. هفته نامه آلمانی شپیگل و روزنامه زود دویچه از ویدیویی گزارش دادند که در آن، مذاکره اشتراخه با زنی ضبط شده است که ظاهراً از یک خانواده ثروتمند روس است.

در این ویدیو که در جزیره ایبیزا در اسپانیا ضبط شده هاینتس کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم اتریش، دیده می شود که به این زن می گوید در قبال کمک به پیروزی حزب او در انتخابات به او قراردادهای دولتی می دهد.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25833

به "رئیس دادگاه قانون اساسی صدراعظم دولت موقت اتریش می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دادگاه قانون اساسی صدراعظم دولت موقت اتریش می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید