سئول بار دیگر درباره متحد شدن دو کره ابراز امیدواری کرد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور کره جنوبی می گوید امیدوار است در صدمین سالگرد پایان اشغال شبه جزیره کره توسط ژاپن، دو کره با هم متحد شده باشند.

سئول بار دیگر درباره متحد شدن دو کره ابراز امیدواری کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز پنج شنبه ابراز امیدواری کرد که دو کره تا سال 2045، یعنی صدمین سالگرد انتها اشغال شبه جزیره کره توسط ژاپن، به کشوری واحد بدل شده باشند.

به نوشته روزنامه گاردین مون جائه این که امروز (پنجشنبه) در هفتاد و چهارمین سالگرد استقلال از ژاپن سخنرانی می کرد گفت، کره جنوبی با خرسندی دست استعمارکننده پیشین خود را جهت کاهش تنش های تجاری خواهد فشرد.

وی ریشه تنش های تجاری فعلی را تاریخچه تلخ مربوط به دوران جنگ دانست.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین از پیونگ یانگ و واشنگتن درخواست کرد در اسرع وقت چهارمین نشست دوجانبه میان رهبران دو کشور را برگزار کنند.

او گفت: این احتمالاً حیاتی ترین برهه در کل فرایند دستیابی به [هدف] خلع سلاح اتمی و برقراری صلح در شبه جزیره کره خواهد بود.

مون خواستار آن شد که هردو کره و آمریکا بر ادامه مذاکرات متمرکز شوند.

وی افزود: شبه جزیره کره جدیدی که صلح و رفاه را برای خود، شرق آسیا و جهان به ارمغان خواهد آورد در انتظار ما است.

او همچنین از تلاش دولتش برای برگزاری المپیک 2032 به طور مشترک با کره شمالی خبر داد.

این در حالی است که آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، امروز (پنجشنبه) در مراسم یادبود 2.5 میلیون فرد کشته شده در جنگ، گفت، نسل های بعدی به خاطر اشتباهات نسل های قبل عذرخواهی نمی کنند.

ریشه این اختلافات تجاری به رأی سال گذشته دادگاهی در کره جنوبی برمی گردد که به دلیل چهار شکایت مطرح شده علیه دو شرکت ژاپنی نیپون استیل و سومیتومو متال به دلیل اقداماتشان در زمان دوره استعمار توکیو علیه شبه جزیره کره در سال های 1910 تا 1945، آن ها را به پرداخت جریمه 100 میلیون وون (88 هزار دلاری) محکوم کرد.

مقام های دولت و فعالان تجاری در ژاپن ضمن رد حکم دادگاه عالی کره جنوبی اظهار داشتند که این موضوع قبلاً در معاهده 1965 امضا شده بین توکیو و سئول که باعث از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور شد، رفع شده است.

ژاپنی ها در پاسخ، صادرات نیمه رساناهای ضروری برای تولید کالاهای تکنولوژیک کره جنوبی را قطع کردند که موجب شد سئول سفیر ژاپن را احضار کرده و توکیو را به نقض قوانین بین المللی و استفاده از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه متهم کند.کره جنوبی نیز متقابلاً ورود بسیاری از کالاهای ژاپنی به این کشور را تحریم کرد (جزئیات بیشتر).

ق

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37754

به "سئول بار دیگر درباره متحد شدن دو کره ابراز امیدواری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول بار دیگر درباره متحد شدن دو کره ابراز امیدواری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید