شهروندان آلمانی مارکوس زودر را برای صدر اعظمی آینده آلمان ترجیح می دهند

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی را در مقایسه با آرمین لاشت، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی گزینه بهتری برای نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان می دانند.

شهروندان آلمانی مارکوس زودر را برای صدر اعظمی آینده آلمان ترجیح می دهند

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران، کمتر از یک هفته پیش حزب دموکرات مسیحی آلمان پس از فراز و نشیب های فراوان خاتمه رئیس جدید خود را انتخاب کرد. آرمین لاشِت که متحد آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور محسوب می گردد، گوی سبقت را از دو رقیب دیگر خود ربود و توانست ریاست این حزب را در دست گیرد.

حزب دموکرات مسیحی آلمان روز شنبه 27 دی ماه در همایشی حزبی که برای نخستین بار به صورت کنگره ای ویدیویی برگزار گردید، آرمین لاشِت را به عنوان رئیس جدید این حزب برگزید.

در دور دوم رأی گیری لاشت توانست 521 رأی کسب کند و با 55 رأی بیشتر از مرتس به ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان انتخاب گردد.

اگرچه لاشت در رأس حزب دموکرات مسیحی آلمان قرار گرفته، اما پرسش در خصوص اینکه چه کسی نامزد اصلی این حزب برای مقام صدراعظمی خواهد بود، هنوز باز است و قرار است در تابستان سال جاری درباره آن تصمیم گیری گردد.

به نوشته نشریه بیلد آلمان امروز بعد از ظهر آرمین لاشت قرار است به عنوان رئیس حزب دموکرات مسیحی تایید گردد. اما اولین روز عهده داری این مسئولیت او همراه با خبرهای خوبی نیست.

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی نامزد دیگری را به عنوان صدر اعظمی آینده آلمان می خواهند و آن مارکوس زودر 54 ساله ، رئیس حزب سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن است.

براساس جدیدترین نظر سنجی که از طرف موسه کانتر صورت گرفته است تنها 21 درصد شهروندان آلمانی آرمین لاشت، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی را دارای بهترین شانس برای پیروزی در انتخابات پارلمانی سپتامبر می دانند و 43 درصد شانس موفقیت مارکوس زودر را بیشتر می دانند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در نظر سنجی هم که به سفارش نشریه بیلد آلمان انجام گرفته است مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی در صندلی اول محبوبترین سیاستمدارن در بین شهروندان آلمانی قرار گرفته است. آرمین لاشت در این نظر سنجی در صندلی چهارم قرار گرفته است.

حزب دموکرات مسیحی می خواهد امروز آدینه در ساعت 16:30 به وقت محلی نتایج آراء پستی برای ریاست حزب دموکرات مسیحی را اعلام کند تا آرمین لاشت رسما در این سمت تایید گردد.

مرکل پیشتر اعلام نموده بود که دیگر برای انتخابات سراسری آلمان که قرار است در ماه سپتامبر 2021 برگزار گردد نامزد نخواهد شد. صدراعظم حرفه ای آلمان همچنین در سال 2018 از ریاست حزب حاکم دموکرات مسیحی نیز استعفا داده بود و آنگرت کرامپ کارن بائر به عنوان جانشنین او انتخاب و معرفی شده بود. حضور خانم کارن بائر البته در این صندلی چندان به طول نینجامید و این سیاستمدار 58 ساله در فوریه 2020 از سمت خود استعفا داد.

نتایج یک نظر سنجی هم که اخیرا به سفارش هفته نامه اشپیگل صورت گرفته است نشان می دهد که بیشتر شهرودان آلمانی انتخاب لاشت به عنوان رئیس حزب دموکرات مسیحی را انتخاب خوبی نمی دانند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر این اساس بیش از نیمی از شهروندان آلمانی انتخاب لاشت را انتخاب خوبی نمی دانند.

به این ترتیب در مجموع شرایط برای رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی که به زودی باید در آستانه چالش های جهت برگزیده شدن به عنوا ن رهبری قرار گیرد مساعد نیست.

با وجود اینکه رئیس حزب دموکرات مسیحی به صورت طبیعی به عنوان نامزد صدر اعظمی آلمان مطرح است اما هنوز تعیین نیست که وی قطعا برای این منظور انتخاب گردد.

مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی هم می تواند برای نامزدی صدر اعظمی آلمان انتخاب گردد.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 129437

به "شهروندان آلمانی مارکوس زودر را برای صدر اعظمی آینده آلمان ترجیح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان آلمانی مارکوس زودر را برای صدر اعظمی آینده آلمان ترجیح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید