طرز تهیه خورش کنگر در خانه

به گزارش مجله سرگرمی، کنگر خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص ارزشمند بهره مند شوید. از مهم ترین خواص کنگر می توان به تقویت قلب ، نیرو بخش ، اشتها آور ، تقویت دستگاه گوارش و کمک به هضم آسان غذا اشاره کرد.

طرز تهیه خورش کنگر در خانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از پارسی دی

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم خورش کنگر

  • نعنا 50 گرم
  • کنگره 600 گرم
  • جعفری 150 گرم
  • پیاز متوسط 2 عدد
  • لیمو عمانی 2 عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوشت خورشتی 400 گرم
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه خورش کنگر

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. کمی صبر کنید تا روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی ادامه دهید که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در همین حین گوشت را پس از شست و شو به صورت خورشتی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

مخلوط گوشت و پیاز را به خوبی تفت دهید تا گوشت به طور کامل سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادید چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در مرحله بعدی کنگر را پس از تمیز کردن بشویید و آبکشی کنید سپس به اندازه دلخواه خرد کنید.

در ادامه نعنا و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد کنگر را به همراه نعنا و جعفری داخل تابه بریزید و تفت دهید.

پس از اینکه سبزیجات را کمی سرخ کردید آنها از روی حرارت کنار بگذارید. در مرحله بعد پس از اینکه گوشت نیم پز شد مخلوط کنگر ، نعنا و جعفری سرخ شده را به قابلمه خورشت اضافه کنید. در مرحله بعدی لیمو عمانی ها را با یک چنگال سوراخ کنید.

سپس به مدت 30 دقیقه درون یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی لیمو عمانی گرفته شود. یک ساعت مانده به انتها پخت خورش ، لیمو عمانی ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد.

در انتها پخت خورش طعم آنرا بچشید و در صورتی که طعم ترش آن کم بود می توانید مقداری آبغوره یا آبلیمو به آن اضافه کنید. پس اینکه خورش به خوبی روغن انداخت و به طور کامل آماده شد آن را به همراه برنج سرو کنید.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124189

به "طرز تهیه خورش کنگر در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش کنگر در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید