ماموریت جنگنده های سوخو، 30 روسیه جهت تقویت حریم هوایی بلاروس

به گزارش مجله سرگرمی، روسیه در اقدامی جهت حمایت از بلاروس متحد خود، شماری از جنگنده های سوخو-30 خود را راهی بلاروس کرد.

ماموریت جنگنده های سوخو، 30 روسیه جهت تقویت حریم هوایی بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تعداد نامشخصی از جنگنده های سوخو -30 نیروی هوایی روسیه در روزهای گذشته وارد پایگاه هوایی بارانوویچی در بلاروس شدند.

به گزارش وبگاه روسی ارو تایمز روسیه و بلاروس از ایجاد یک مرکز آموزشی مشترک برای نیروهای هوایی دو کشور در این پایگاه هوایی خبر دادند. هر دو نیروی هوایی از جنگنده های سوخو-30استفاده می نمایند. بارانوویچی، در 136 کیلومتری جنوب غربی شهر مینسک واقع شده است، بعلاوه در حدود صد کیلومتری مرزهای اوکراین، لهستان و لیتوانی قرار گرفته است.

ماموریت جنگنده های سوخو-30 روسی در بارانوویچی تنها محدود به آموزش نخواهد بود. وزارت دفاع بلاروس شرح داده که آنها ماموریت های رزمی مشترکی را برای حفاظت از مرزهای دو کشور متحد انجام خواهند داد.

از سال 1999، روسیه و بلاروس یک ائتلافی تشکیل داده اند که هدف اصلی آنها اتحاد دو کشور است. از 10 سپتامبر 2021 بیش از 200 هزار نظامی، 80 فروند هواپیما و بالگرد، حدود 300 تانک و بیش از 10 فروند کشتی از روسیه و بلاروس در رزمایش مشترکی به نام زاپاد شرکت خواهند کرد. این رزمایش از سوی لهستان و کشورهای بالتیک از نزدیک رصد خواهد شد.

منابع خبری به تازگی گزارش دادند که دست کم پنج پرواز جاسوسی به وسیله هواپیماهای تجسسی غربی روز سه شنبه بر فراز دریای بالتیک و در بحبوحه آماده شدن نیروهای روسیه و بلاروس برای برگزاری رزمایش زاپاد در سال 2021 صورت گرفت.

بر اساس داده های ترافیک هوایی مورخ 7 سپتامبر 2021، نیروی هوایی ایالات متحده یک هواپیمای آرسی-135 ویژه جنگال (جنگ الکترونیکی) خود مستقر در سافولک در شمال انگلیس را به اطراف کالینینگراد اعزام کرد. این هواپیما با گذر از حریم هوایی لهستان و لیتوانی به طور کامل در اطراف کالینینگراد پرواز کرد.

نیروی دریایی آلمان هم یک هواپیمای گشت دریایی اوریون را برای بر فراز دریای بالتیک و اطراف کالینینگراد به پرواز درآورد.

دو فروند هواپیمای نیروی هوایی سوئد از نوع هشدار سریع ساب اس-100 و یک فروند هواپیمای شناسایی سیگنال گالف استریم اس-102 هم پروازهایی را اطراف کالینینگراد انجام دادند. یک فروند هواپیمای جنگال نیروی هوایی فرانسه هم از نوع سی-106 گابرئیل در طراف کالینینگراد پرواز کرد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اخیرا گفت که مسکو به زودی این کشور را با دهها هواپیمای نظامی، بالگرد، سیستمهای ضدهوایی و احتمالا سیستم دفاع هوایی اس-400 تجهیز خواهد نمود. لوکاشنکو اوایل ماه اوت هم تاکید نموده بود که مینسک علاقمند به خرید اس-400 از روسیه به قیمت مناسب است.

م

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157783

به "ماموریت جنگنده های سوخو، 30 روسیه جهت تقویت حریم هوایی بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت جنگنده های سوخو، 30 روسیه جهت تقویت حریم هوایی بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید