نرخ بیکاری کره جنوبی در کمترین حد 4 سال اخیر

به گزارش مجله سرگرمی، اقتصاد کره پیروز به اشتغال زایی برای بیش از 400 هزار نفر شد.

نرخ بیکاری کره جنوبی در کمترین حد 4 سال اخیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، نرخ بیکاری کره جنوبی تا پایان ماه اکتبر با 0.5 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 3.07درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از سال 2013 تاکنون محسوب می شود. طی 12 ماه منتهی به اکتبر برای 419 هزار نفر اشتغال زایی اجرا شده است که مشابه نرخ اشتغال زایی اکتبر سال گذشته بوده است. طی این مدت شمار شاغلان کره جنوبی به بیش از 27 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

این برای سومین ماه متوالی است که فرایند اشتغال زایی مثبت بوده است. در شرایطی که نرخ تورم در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به سطح منفی رسیده است، عملکرد نیرومند بازار کار می تواند دست بانک مرکزی را برای تداوم سیاست های محرک بار بگذارد. با این حال خبر نگران کننده این است که شمار مشاغل موجود در بخش صنعت که یکی از اصلی ترین محرکه های رشد اقتصادی کره جنوبی محسوب می شود در مقایسه با سال قبل 81 هزار مورد کمتر شده است.

هونگ نام کی- وزیر دارایی کره جنوبی- در واکنش به کاهش نرخ بیکاری این کشور گفت: داده های اخیر به طرز مشهودی نشان دهنده بهبود شرایط بازار کار کشور بوده است؛ با این حال فرایند کاهش مشاغل در بخش صنعت باعث نگرانی است.

طبق اعلام مرکز آمار کره جنوبی، شمار افراد بیکار در این کشور تا پایان ماه اکتبر به 864 هزار نفر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9000نفر کاهش پیدا کرده است. نرخ بیکاری جوانان که شمار جمعیت بیکار 15 تا 24 سال را اندازه می گیرد طی این مدت به 7.2 درصد رسید که 1.2 درصد کمتر از رقم ثبت شده در اکتبر سال گذشته است. در بین بخش های مختلف، بخش بهداشت و درمان با اشتغال زایی برای 151 هزار نفر در صدر قرار گرفته است و فرهنگ و آموزش در رده بعدی قرار گرفته است.

متوسط نرخ بیکاری در کره جنوبی در بازه زمانی 1999 تا 2019 معادل 3.65 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به 7.1 درصد در ژوئن 1999 و کمترین رقم نیز سه درصد سپتامبر 2002 است.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59874

به "نرخ بیکاری کره جنوبی در کمترین حد 4 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری کره جنوبی در کمترین حد 4 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید