هشدار! در این جنگل بر روی چاقوها راه خواهید رفت

به گزارش مجله سرگرمی، جنگل سینجی در ماداگاسکار | tsingy Madagascar

جنگل سینجی در ماداگاسکار که به جنگل چاقوها (Forset Of Knives) هم نیز معروف شده است، یکی از منحصر به فردترین مظاهر طبیعی جهان است که بدون دخالت بشر به از زمان ژئوپارک و دایناسورها به وجود آمده است. این جنگل زیبا که شکل خاصی هم دارد، به عنوان چهارمین جزیره بزرگ جهان نیز شناخته می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، جنگل سینجی در ماداگاسکار را به اتفاق یکدیگر بشناسیم.

هشدار! در این جنگل بر روی چاقوها راه خواهید رفت

جنگل سینجی در ماداگاسکار را خیلی ها از جمله خود من که نگارنده این مطلب هستم، با نام جنگل چاقوها می شناسند. این جنگل به خاطر وجود صخره های تیز و چاقو مانندش به این نام معروف شده است. البته ناگفته نماند که جزیره ماداگاسکار نیز خود به عنوان یکی از معروف ترین و بزرگ ترین جزایر جهان نیز شناخته می شود که پر است از زیبایی ها و عجایب طبیعی که درانتها مختصری به معرفی آنان نیز خواهیم پرداخت.

جنگل سینجی در ماداگاسکار که به آن پارک هم می گویند نیز از جمله همین زیبایی های اعجاب برانگیز این جزیره است. به هر حال، طبیعت حافظت شده جنگل سینجی در ماداگاسکار (Tsingy) از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی ساحل غربی ماداگاسکار قرار گرفته است. این منطقه به مساحت 666 کیلومتر مربع در سال 1990 میلادی به خاطر موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و همچنین بی نظیر خود و همچنین دارا بودن جنگل های حافظت شده حرا به همراه پرندگان وحشی و یکی از انواع نادر میمون ها به نام میمون ل

مور، به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو در این سازمان ثبت شده است. از لحاظ ویژگی های جغرافیایی، جنگل سینجی در ماداگاسکار 70 متر از سطح زمین بلند تر است. در ارتفاعات این جنگل، قله هایی تیز وجود دارند که حس خواهید کرد که عریان هستند و به خاطر شکل قرار گیریشان در کنار هم کاملا مثل چاقوهایی هستند که به سمت آسمان نشانه گرفته شده اند و دسته هایشان نیز در درون زمین قرار گرفته است. در ارتفاعات پایین تر این جنگل شما می توانید تا پوشش گیاهی را این جنگل را به وضوح کامل و تمام بینید.

جالب توجه است که بدانید که ریشه این گیاهان، 10 متر پایین از سطح رویششان است. جالب است بدانید که کلمه سینجی در واقع کلمه ای به زبان مالاگاسی است که توصیف نماینده شکل زمین های سنگلاخی در ماداگاسکار است. سینجی در دایره المعارف انگلیسی ها نیز به این صورت معنی می شود که این جنگل جایی است که هیچ کس نمی تواند پا برهنه در آن راه برود!

اگر به عکس های این جنگل نگاه کنید خواهید دید که این توصیف کاملا به و مناسب از نوع شکل و وضعیت ظاهری و اقلیمی این جزیره است. خیلی ها هستند که این قسمت از زمین را قسمتی استثنائی از زمین می نامند. توجه به این موضوع داشته باشید که ممکن است این وضعیت در بیشتر نقاط دیگر زمین نیز وجود داشته باشد اما سنگ های آهکی ساییده شده در این جنگل به این شکا امکان ندارد که در دیگر نقاط جهان به این شکل و صورت وجود داشته باشد!

به قطع می توان گفت که هیچ کدام از دیگر صخره های روی زمین به بلندی، باریکی و گستردگی این سنگ های مخروطی جنگل سینجی در ماداگاسکار نیستند. شاید از لحاظ بصری این جنگل ها کمی خشن به نظر برسند اما در انتهای این خشونت در ظاهر، جهانی بسیار زیبایی از دره های جنگلی، غارهای مرطوب و سنگ های کارست سوزان به همراه گیاهان و حیوانات مختلف در کنار هم در این جنگل زندگی می نمایند. این جنگل و شکل ظاهریش به دوران ژوراسیک پارک و دوره زندگی دایناسورهای باز می شود.

ماداگاسکار

ما در بالا درباره جنگل سینجی در ماداگاسکار صحبت کردیم اما جزیره ای که این جنگل در آن قرار گرفته است، کم از خود این پارک ندارد. به همین دلیل میخواهیم تا برای شما به صورت مختصر درباره ماداگاسکار شرح دهیم. ماداگاسکار یکی از کشورهای جنوب شرقی آفریقا است که در میان اقیانوس هند واقع شده و اسم آن را زیاد شنیده ایم.

پایتخت این کشور آنتاناناریوو نام دارد که 700 هزار نفر در آن زندگی می نمایند. جزیره اصلی ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان و منطقه ای توسعه نیافته و خام با 8 هزار گونه جانوری که به تنهایی 5 درصد از تنوع زیستی جهان را داراست را در خود دارد.

جمعیت ماداگاسکار 22 میلیون نفر و زبان های رسمی این کشور مالاگاسی و فرانسوی است. واحد پول این کشور آریاری مالاگاسی نام دارد. حدود نیمی از مردم این کشور مسیحی و نیمی دیگر پیرو سنت های دینی و بومی ماداگاسکاری هستند. سنت دینی بومی این کشور بر پیوند میان زندگان و نیاکان در گذشته آن ها تمرکز دارد.

در این سرزمین افسانه ای، هزاران گونه جانوری زیست می نمایند. البته باید بدانید که این تنوع زیستی را در هیچ کجای دیگر جهان نظیرش را نمی توان پیدا کرد. ماداگاسکار مجموعه ای منحصر به فرد از شگفتی های طبیعت و میراثی از میلیون ها سال قبل است. تنوع طبیعی فوق العاده این سرزمین باعث شده که نام این جزیره را قاره هشتم بگذارند.

این سرزمین قبل ترها محل تردد و زندگی دایناسورها بوده است. ماداگاسکار را به عنوان مهد تکامل ما قبل تاریخ که بهشت طبیعت شناسان است نیز می شناسند. بازدیدنمایندگان این جزیره می توانند در میان جنگل های انبوه و گرمسیری، دره های خشک و نیمه بیابانی و سواحل بی نظیر آن به گشت و گذار بپردازند و در شرق آن نیز درختان بائوباب هزار ساله زیبا را ببینند.

این سرزمین به دلیل جدا بودن از خاک اصلی آفریقا، دارای طبیعتی خاص و ویژه است که تقریبا مشابه گیاهان و جانوران آن را نمی توان در نقاط دیگر جهان یافت. در ماداگاسکار جنگل های بارانی، مراتع و بوته زارها باعث شده اند زیستگاه های جالب و منحصر به فردی برای جانوران به وجود آید.

در آخرین کشف اجرا شده در این جزیره زیبا، یک گونه خارق العاده از آفتاب پرست کشف شده که به زحمت از ناخن انگشت اشاره بزرگتر است. طبیعت زیبای ماداگاسکار و حیات وحش کم نظیر آن سبب شده این کشور یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت گردان باشد. به این کشور صحرای سرخ بزرگ هم می گویند، چون ارتفاعات مرکزی اش پوشیده از خاک سرخ است. این کشور معمولا دو فصل دارد؛ یک فصل گرم بارانی از نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) تا آوریل و یک فصل خنک تر و خشک از می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) تا ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان). بهترین زمان سفر به ماداگاسکار آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت) تا نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) است.

جالب انگیزهایی از محیط زیست ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار 88 میلیون سال پیش از شبه جزیره هند جدا شد و پس از آن هیچ گاه به خشکی های دیگر در جهان متصل نبوده است. این جدایی طولانی باعث شده تا اغلب گیاهان و جانورانی که در جزیره ماداگاسکار بی همتا باشند و در جای دیگری از جهان پیدا نشوند. حدود 90 درصد از تمامی گونه های گیاهی و جانوری در جزیره ماداگاسکار بوم زاد این جزیره اند و معروف ترین آن ها لمور ها (Lemurs) یا همان میمون هایی هستند که بالاتر درباره آن ها در قسمت جنگل سینگی در ماداگاسکار هستند. لمورها گروه ویژه ای از پستانداران هستند که از لحاظ ظاهری کمی شبیه به میمون ها هستند که تنها در ماداگاسکار و جزایر کومورو یافت می شوند. بیش از 60 گونه لمور وجود دارد که 17 گونه از آن در لیست گونه های در معرض خطر قرار گرفته است. آن ها جانورانی اجتماعی هستند.

لمورها دست و پایی دراز، پنجه و انگشتانی انعطاف پذیر و پوزه ای بلند دارند. از دیگر جانوران این جزیره می توانیم به آفتاب پرست پلنگی که در بخش های شرقی و شمالی ماداگاسکار یافت می شوند، اشاره نماییم. بیش از 80 درصد از 14 هزار و 663 گونه گیاهی این جزیره را در هیچ جای دیگر جهان نمی توان پیدا کرد. ازجمله این نایاب ها، پنج خانواده از گیاهان تنهایی هستند که تنها ویژه جزیره ماداگاسکار هستند.

این اکولوژی ویژه در جزیره ماداگاسکار باعث شده است که این جزیره به عنوان یکی از بهترین زیست بوم های نایاب جهان است. در حال حاضر تنوع زیستی این جزیره به دلیل رشد زیاد جمعیت انسانی و دیگر تهدید ها با مخاطره رو به رو است. مهم ترین گروه قومی این جزیره یعنی مالاگاسی ها از جنوب شرق آسیا آمده اند. در این گروه، مهم ترین قوم ها عبارت اند از مرینا که در پیرامون پایتخت سکونت دارند، بتسیمیساراکا در شمال شرق، و ساکالاوا که در غرب این جزیره زیبا زندگی می نمایند. جمعا بیش از 20 قوم، تیره، و طایفه در این جزیره زندگی می نمایند.

از دیدگاه نژادی، مردمان ماداگاسکار ترکیبی از عناصر جنوب آفریقا و جنوب شرقی آسیا هستند. بعد ها بازرگانان عرب نیز به شمال ماداگاسکار آمده و اسلام را معرفی کردند. بخش کوچکی از جمعیت ماداگاسکار نیز از نوادگان مهاجران اروپایی، هندی، کرئولی، قمری و چینی هستند. از جمله دیگر جاذبه های این جزیره عبارتند از: شهر های آنتسیرابه (Antsirabe)، بلو (Belo sur Mer)، رود خانه های تسیریبیهینا (Tsiribihina)، مانامبلو (Manabolo) و پارک های ملی تی سینگی (Tsingy) و مانتادیا (Mantadia) اشاره نمود.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12102

به "هشدار! در این جنگل بر روی چاقوها راه خواهید رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار! در این جنگل بر روی چاقوها راه خواهید رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید