همه آنچه از گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال می دانیم

به گزارش مجله سرگرمی، مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: سال گذشته، شرکت گوگل سری جدید گوشی های پیکسل تحت عنوان پیکسل 2 را معرفی کرد. با وجود بهره گیری این گوشی ها از طراحی نسبتا قدیمی، آن ها توانستند توجه بسیاری از کاربران را جلب نمایند که بخش زیادی از آن به قدرت بالای این گوشی ها، ارائه تجربه نرم افزاری جذاب و دوربین قدرتمند آن ها برمی شود.

همه آنچه از گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال می دانیم

در خصوص گوشی های پیکسل 3 هم که تا مدتی دیگری معرفی می شوند، اخبار و شایعات زیادی منتشر شده که در این مطلب به صورت مختصر و مفید به مهم ترین آن ها می پردازیم.

طراحی

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال به ترتیب توسط HTC و ال جی ساخته شدند، اما حالا که گوگل تیم سخت افزار HTC را به خدمت گرفته است، چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟ بر اساس گزارش های منتشر شده، گوگل برای ساخت پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با یکی از شرکت های زیرمجموعه فاکس کان بنام FIH به توافق رسیده است. باید خاطرنشان کنیم که گوشی های شرکت HMD که از برند نوکیا بهره می برند، توسط همین شرکت ساخته می شوند.

هرچند هنوز چند ماه تا عرضه این گوشی ها فاصله داریم، اما بر اساس تصاویر لو رفته، می توانیم با اطمینان زیادی در خصوص طراحی گوشی بزرگ تر صحبت کنیم. در چند هفته گذشته، چندین تصویر از رندرها و نمونه های اولیه این گوشی منتشر شده است که در ادامه می توانید تعدادی از این تصاویر را مشاهده کنید.

برای دیدن عکس در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید.

در این تصاویر منتشر شده، شاهد بهره گیری از پنل پشتی شیشه ای هستیم. البته اگر بیشتر دقت کنیم، در پنل پشتی پیکسل 3 ایکس ال می توانیم ببینیم که فقط بخش فوقانی آن براق است و ادامه آن به صورت مات ساخته شده است. به همین خاطر می توانیم انتظار پشتیبانی از شارژ بی سیم را داشته باشیم.

برای دیدن عکس در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید.

ضمناً باید به وجود بریدگی نمایشگر هم اشاره کنیم که البته این مشخصه هواداران چندان زیادی ندارد. از دیگر ویژگی های ظاهری این گوشی می توانیم به بهره گیری از یک دوربین اصلی، دو دوربین سلفی و اسپیکر جلویی دوگانه اشاره کنیم.

باید خاطرنشان کنیم که شاید در محصول نهایی شاهد بهره گیری از این طراحی باشیم، اما این تصاویر لو رفته مربوط به نمونه اولیه این گوشی و شاید تا زمان عرضه نهایی آن، شکل و شمایل این گجت دچار تغییراتی گردد.

بر اساس این رندرها، می توانیم بگوییم که پیکسل های جدید تا حد زیادی مشابه نسل قبلی خود هستند که شاید مهم ترین تفاوت ها آن ها، بهره گیری از بریدگی نمایشگر در پیکسل 3 ایکس ال باشد.در نهایت باید به تصاویر و ویدیوهایی مربوط به بازگشایی جعبه مدل نهایی پیکسل 3 ایکس ال هم اشاره کنیم. در ادامه می توانید تصاویر مربوط به این موضوع را ببینید.

مشخصات پیکسل 3

طبق گزارش های منتشر شده، پیکسل 3 ایکس ال از تراشه اسنپ دراگون 845، 4 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی Adreno 630 بهره می برد. همچنین رزولوشن صفحه نمایش آن هم 1440 در 2960 خواهد بود.

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال بدون بهره گیری از دوربین دوگانه، پیروز به ارائه حالت پرتره شدند. با توجه به این تصاویر، مطمئنا در خصوص این دو گوشی جدید هم شاهد استفاده از دوربین اصلی دوگانه نخواهیم بود و در پنل پشتی آن ها همچنان فقط یک دوربین وجود خواهد داشت. در خصوص مشخصات این دوربین هم هنوز خبر موثقی منتشر نشده است. ضمناً باید بگوییم که ظاهرا مدل بزرگ تر از دوربین سلفی دوگانه بهره می برد که قادر به عملکرد بهتر در زمینه حالت بوکه خواهد بود. پیکسل 3 همچنان از دوربین سلفی واحد بهره خواهد برد.

تاریخ عرضه پیکسل 3

گوگل در 2 سال گذشته، در روز 4 اکتبر (12 مهر) از سری گوشی های پیکسل پرده برداری نموده است. به همین خاطر شاید سال جاری هم در این روز، سری جدید این گوشی ها معرفی شوند. بر اساس بعضی خبرها، معرفی نسل جدید این گوشی ها در این تاریخ چندان دور از انتظار نیست.

توسعه 3 یا چهار مدل از پیکسل 3

بر اساس بعضی از شایعات، به نظر می رسد گوگل قرار است در سال 2018 سه مدل گوشی پیکسل را عرضه کند. در اکتبر 2017، گزارش تاییدنشده ای در خصوص ساخت 3 گوشی پیکسل جدید منتشر شد که ادعا می کرد اسم رمز آن ها albacore، blueline، crosshatch است. از آن موقع، در اسناد ASOP به اسامی crosshatch و blueline اشاره شده و هنوز خبری از اشاره به albacore نیست.

با این حال، می توانیم به یک گزارش تاییدنشده دیگر هم اشاره کنیم که بر اساس آن، گوگل در اوایل سال 2019 یک گوشی جدید را عرضه می نماید. گفته می گردد اسم رمز این گوشی bonita است و از تراشه اسنپ دراگون 710 بهره می برد که مختص گوشی های میان رده است. در خصوص احتمال عرضه یک گوشی پیکسل میان رده گزارش های زیادی منتشر شده که البته هنوز نمی توانیم در این مورد با قاطعیت زیادی به حدس بپردازیم.

آیا باید انتظار ارائه ساعت هوشمند پیکسل را داشته باشیم؟

از دیگر شایعات مربوط به نسل جدید گوشی های پیکسل، احتمال معرفی ساعت هوشمند پیکسل است. در این مورد هنوز تصاویر یا مشخصات فنی منتشر نشده اما با توجه به تعداد زیاد این گزارش ها، باید احتمال معرفی چنین گجتی را در نظر بگیریم. اخیرا، کوالکام دعوت نامه ای را برای یک مراسم مربوط به ساعت های هوشمند که در روز 10 سپتامبر برگزار می گردد، برای رسانه ها ارسال نموده است. به همین خاطر باید این احتمال را در نظر بگیریم که شاید در 10 سپتامبر این تراشه رسما معرفی می گردد و در تاریخ 4 اکتبر از اولین ساعت هوشمند مجهز به این تراشه، پرده برداری خواهد شد. باز هم باید بگوییم که در خصوص این ساعت هوشمند هنوز اخبار موثق زیادی منتشر نشده اما معرفی چنین ساعتی چندان هم دور از انتظار نیست.

قیمت پیکسل 3

در سال 2016، گوگل مدل 32 گیگابایتی گوشی پیکسل که ارزان ترین مدل این گوشی ها محسوب می گردد، با قیمت 649 دلار عرضه کرد و مدل پایه پیکسل 2 هم با همین قیمت روانه بازار شد. هرچند شرکت های سازنده به افزایش قیمت گوشی های خود روی آورده اند، اما امیدواریم گوگل در خصوص پیکسل 3 هم از همین الگوی قیمت گذاری همیشگی پیروی کند.

در خصوص مدل بزرگ تر باید بگوییم که مدل 32 گیگابایتی پیکسل ایکس ال با قیمت 769 دلاری عرضه شد و قیمت مدل 64 گیگابایتی پیکسل 2 ایکس ال 849 دلار بود. در سری 128 گیگابایتی، پیکسل ایکس ال با قیمت 869 دلار و پیکسل 2 ایکس ال با قیمت 949 دلار روانه بازار شد. آیا قیمت مدل 128 گیگابایتی پیکسل 3 ایکس ال 1000 دلار یا بیشتر خواهد بود؟

به نظر شما پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در مقایسه با رقبا حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت یا اینکه خیلی زود فراموش می شوند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها بنویسید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: برترین ها
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27397

به "همه آنچه از گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه از گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید