هوا گرم تر می گردد ، باران و باد هم هست

به گزارش مجله سرگرمی، هوای کشور تا میانه هفته آینده به تدریج گرم تر می گردد اما در هین روزها برای بعضی از نقاط کشور پیش بینی باران و باد نیز شده است.

هوا گرم تر می گردد ، باران و باد هم هست

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با ایرنا گفت: در بیشتر نقاط کشور هوا به تدریج گرم می گردد و سه شنبه هفته آینده، 10 اردیبهشت، بعدازظهر نسبتا گرمی خواهیم داشت.

وی گفت: بیشینه افزایش دمای امروز، آدینه 6 اردیبهشت، شهرهای ارومیه، زاهدان، زنجان و کرج یک درجه و ایلام، بندرعباس، تهران و مشهد 2 درجه خواهد بود. نقشینه اضافه نمود: امروز بعدازظهر در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش به شکل پراکنده خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا هم انتظار داریم همین وضعیت جوی را در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور ببینیم.

وی گفت: روز یکشنبه هفته آینده با عبور جریاناتی از تراز میانی جو در بعضی نقاط مانند جنوب غرب و غرب ایران و دامنه های زاگرس مرکزی بارش به صورت باران، گاهی رگبار با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت. نقشیه گفت: امروز در منطقه زابل هم وزش باد شدید تداوم پیدا می نماید و سرعت باد 65 کیلومتر بر ساعت به صورت موقتی گزارش شده است.

وی بیان داشت: وزش باد در این منطقه از دیروز شروع شده و امروز هم تداوم پیدا می نماید و الان هم سرعت باد 65 کیلومتر در ساعت، وزش باد لحظه ای است.

نقشینه با اشاره به اینکه جاسک هم امروز صبح غبار آلود است، بیان داشت: امروز و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی به گرمترین و سردترین مراکز استان اشاره نمود و گفت: اهواز با 30 درجه و بندرعباس با 28 درجه گرم ترین مراکز استان در روز گذشته بودند و سردترین مراکز استان امروز اردبیل و زنجان با 4 درجه کمتر از صفر می باشند.

نقشینه به وضعیت جوی تهران اشاره نمود و گفت: امروز بعدازظهر تهران رشد ابر و گاهی وزش باد خواهیم داشت و در ارتفاعات استان تهران مانند آبعلی، دماوند و فیروزکوه شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20954

به "هوا گرم تر می گردد ، باران و باد هم هست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوا گرم تر می گردد ، باران و باد هم هست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید