واکنش روسیه به ارسال تجهیزات نظامی از آمریکا به اوکراین

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اقدام آمریکا در ارسال تجهیزات نظامی به کی یف، تنها باعث تشدید درگیری ها در دونباس می گردد و حضور تعداد زیادی مربیان نظامی آمریکایی در اوکراین، مغایر با توافقات مینسک است.

واکنش روسیه به ارسال تجهیزات نظامی از آمریکا به اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که تصمیم واشنگتن برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به کی یف، تنها باعث تشدید درگیری ها در دونباس (مناطق جنوب شرقی اوکراین) خواهد شد.

این دیپلمات یادآور شد: پیش از این دفتر مطبوعاتی سفارت آمریکا در کی یف از تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید آمریکایی، از جمله سامانه ه ای موشکی ضد تانک، در مجموع به ارزش 60 میلیون دلار، به دولت اوکراین اطلاع داد. طرف آمریکایی به خوبی از ارزیابی ما در برخورد با چنین اقداماتی توسط واشنگتن مطلع است و مواضع مسکو در این باره بدون تغییر باقی مانده است، برای اینکه پمپاژ کردن نیروهای مسلح اوکراین با محصولات نظامی، فقط درگیری ها در منطقه دونباس را تشدید نموده و باعث می گردد تا تمایلات حزب جنگ در کی یف تقویت گردد.

زاخارووا همچنین تأکید کرد که مانورهای مشترک نظامی ایالات متحده و اوکراین و حضور هزار و پانصد مربی نظامی آمریکایی در مراکز آموزشی اوکراین، یک تخلف آشکار از بسته اقدامات مربوط به اجرای توافقات مینسک از سوی مقامات کی یف است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین از ارسال یادداشت اعتراض دولت اوکراین به مسکو به دلیل برگزاری رژه پیروزی در شبه جزیره کریمه ابراز تعجب نموده و یادآور شدکه این سند به کی یف باز گردانده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقامات اوکراینی از ارائه بی اساس نظریات و اظهارات مغایر با واقعیت خسته نمی شوند، اضافه کرد: من می خواهم یک بار دیگر به یادآوری کنم که شبه جزیره کریمه بخشی جدایی ناپذیر از خاک فدراسیون روسیه است و مسائل مربوط به رویدادها در قلمرو آن منحصراً توسط مقامات روسی تصمیم گیری می شوند.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97948

به "واکنش روسیه به ارسال تجهیزات نظامی از آمریکا به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به ارسال تجهیزات نظامی از آمریکا به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید