پارک جنگلی سراوان، سبزی جنگل بر تن دریاچه

به گزارش مجله سرگرمی، سراوان برای آن هایی که حتی یک بار از جاده تهران به رشت عبور نموده باشند، نام آشنایی است. در فاصله 17 کیلومتری رشت و در کنار سفیدرود وسعتی سبز قرار گرفته است که تابلوهای راهنما می گویند نامش پارک جنگلی سراوان است. درختانی سبز که در پاییز تبدیل به یک بوم نقاشی پر از رنگ می شوند، سال هاست که در همسایگی یکی از زیباترین شهرهای ایران میزبان گردشگران و علاقمندان به طبیعت است.

پارک جنگلی سراوان، سبزی جنگل بر تن دریاچه

جنگل های سراوان نزدیک به هزار و پانصد هکتار وسعت دارند که 300 هکتار آن در سال 70 به عنوان پارک جنگلی معرفی گردید و در طول این سال ها تبدیل به یکی از بهترین تفرجگاه ها برای بسیاری از ایرانیانی شده که به گیلان سفر می نمایند. سراوان را با مرداب کوچکش می شناسند و تجربه قایق سواری در تن سبز این دریاچه که تجربه ای ناب برای دوستداران طبیعت است. البته این تنها یکی از دریاچه های چشم نواز سراوان است. جنگل سراوان دریاچه های متعددی دارد که هر کدام خصوصیت و جذابیت خود را دارد و تماشایش لطفی است مضاعف در دل زیبایی جنگلی انبوه.

کسانی که برای تفریح به سراوان می روند، بیشتر ترجیحشان این است که بساط پیک نیک را کنار رودخانه زیبایی که در دل جنگل جاری است، پهن نمایند و در کنار استفاده از طبیعت جنگل، خروش رودخانه را نیز تماشا نمایند، البته اگر در این لذت بیکران حواسشان به پاکیزگی طبیعت و حفظ محیط زیست باشد، قطعا پیک نیک مطلوب تری خواهند داشت.

در طول حضورتان در سراوان ممکن است گونه های مختلف پرندگان و حیواناتی که در این جنگل زندگی می نمایند را نیز ببینید. فقط باید کمی به سکوت و آرامش طبیعت احترام بگذارید تا این گونه ها در محل زندگیشان احساس آرامش داشته باشند و بتوانید تجربه تماشای آن را به تمام زیبایی های موجود در جنگل اضافه کنید. تجربه عکاسی در این جنگل زیبا قطعا در فصل پاییز تجربه دلنشین تری است، هر چند تابستان و بهار هم زیبایی های خاص خود را دارند.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34424

به "پارک جنگلی سراوان، سبزی جنگل بر تن دریاچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی سراوان، سبزی جنگل بر تن دریاچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید