چین: آمریکا به یکجانبه گرایی خاتمه دهد و به برجام احترام بگزارد

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا به رفتار یکجانبه گرایانه خود سرانجام داده و به توافق هسته ای ایران احترام بگزارد.

چین: آمریکا به یکجانبه گرایی خاتمه دهد و به برجام احترام بگزارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه از پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه مبنی بر برگزاری نشست رهبران جهان برای جلوگیری از تهدید آمریکا به منظور فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران استقبال کرد.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل را لازم را نیاورد و آمریکا باخت.

چین و روسیه با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که قرار بود تحت توافق هسته ای در ماه اکتبر به انتها برسد مخالفت کردند. 11 کشور از جمله فرانسه، آلمان و بریتانیا با این قطعنامه مخالفت نموده و تنها آمریکا و جمهوری دومنیکن با آن موافقت کردند.

ژائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود گفت که شکست قطعنامه آمریکا بار دیگر نشان داد که از یکجانبه گرایی حمایت نشده و رفتار هژمونیک پیروز نخواهد شد.

ژائو در ادامه گفت که آمریکا نیازمند انتها دادن به تحریم های یکجانبه خود و پذیرش یک نگرش منطقی و بازگشت به راستا صحیح احترام به توافق هسته ای ایران و تصمیمات شورای امنیت است.

وی گفت: درباره پیشنهاد روسیه به منظور یک نشست تله کنفرانس درباره موضوع هسته ای ایران، چین از این موضوع استقبال می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما خواهان ادامه ارتباط و همکاری نزدیک با تمام گروه ها به منظور دستیابی به یک راه چاره سیاسی درباره موضوع هسته ای ایران هستیم.

احتمالا رئیس جمهوری آمریکا در این نشست شرکت نخواهد کرد. چین که دارای روابط دیپلماتیک و مالی نزدیک با ایران است بارها درخصوص موضع سفت و سخت دولت ترامپ در قبال تهران با واشنگتن دچار تنش شده است.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106459

به "چین: آمریکا به یکجانبه گرایی خاتمه دهد و به برجام احترام بگزارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا به یکجانبه گرایی خاتمه دهد و به برجام احترام بگزارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید