کوپر، بازنده ابدی محبوب

به گزارش مجله سرگرمی، با حذف تلخ ازبکستان حالا جام ملت های آسیا یکی از مهمترین و شهیرترین مربیان حاضر در جام هفدهم را از دست داده است.

کوپر، بازنده ابدی محبوب

خنده تلخ او در انتها بازی یک تراژدی محض بود. مردی که ظاهرا در سرنوشت او ناکامی آن هم به تلخی نوشته شده. فرقی نمی نماید که کجا باشد؛ فینال لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا، کالچو، جام دنیای یا جام ملت های آسیا. ناف رو را با شکست بریده اند؛ شکست هایی تلخ و زجرآور. شکست هایی که در بزنگاه هاسی کلیدی نصیب او می شوند و همین تلخی ماجرا بیشتر می نماید. مردی که در کار خود استاد است اما استاد هرگز به کرانه پیروزیت نرسیده و دستش از جام و مدال کوتاه مانده.

همو که والنسیای سحرانگیزش در آغازه هزاره سوم با آن فوتبال تماشایی و سرعتی دل ها را ربود اما همواره یک قدم مانده به جام کم می آورد و تسلیم می شد. سنتی که از همان جا مثل بختک همراه مربی برونگرای آرژانتینی است و ظاهرا قرار نیست دست از سر او بردارد. هکتور رائول کوپر این بار هم ناکام بود؛ در جام ملت های آسیا تا پرونده ناکامی هایش قطورتر گردد. مردی که با وجود همه این ناکامی ها یک مربی صاحب سبک و دوست داشتنی است.

کوپر پیش از حضور در جام دنیای به همراه مصری ها که سه شکست تلخ برای او به همراه داشت، پیروز شده بود به فینال رقابت های جام ملت های آفریقا برسد ولی مانند سایر تیم های خود نظیر اینترمیلان و والنسیا که با آنها نامی بزرگ در فوتبال دنیا شد، به رتبه ای بهتر از دومی دست پیدا نکرد.

بعد از ناکامی غیرمنتظره با مصر در جام دنیای کوپر بلافاصه با پیشنهاد وسوسه انگیز ازبک ها روبرو شد. تیم چغر آسیای میانه که بعد از ناکامی در رسیدن به جام دنیای برای جام ملت های آسیا نقشه کشیده بود تا جبران مافات کند و برای رسیدن به این هدف این بار یکی از مربیان سرشناس فوتبال دنیا را نشان کرد.

ازبکستان بعد از نزدیک به یک سال تردید در انتخاب سرمربی پایان بعد از جام دنیای 2018 با هکتورکوپر سرمربی برکنار شده تیم ملی مصر به توافق رسید تا این مربی مشهور آرژانتینی با قراردادی پرسرو صدا سر از تاشکند در آورده و چالش جدیدی را در آسیای میانه تجربه کند.

آغاز کوپر با ازبک ها چندان جالب نبود. ناکامی ها و شکست های عجیب در بازی های محبت آمیز سبب شده بود تا نقدها فراوانی از او انجام گردد. کوپر که در ماه های اخیر نتایج خوبی با ازبکستان در بازی های محبت آمیز نگرفت و در آخرین بازی مهم با 4 گل در تاشکند به کره جنوبی باخت اما در آستانه جام ملت های آسیا برای تمام مدعیان قهرمانی آسیا خط و نشان کشید و مدعی شد جاه طلبی زیادی برای کسب جام قهرمانی آسیا دارد.

آغاز اربکستان در امارات دلنشین و هیجان انگیز بود. آنها در برابر عمان منظم و سختکوش پیم وربیک به زحمت افتادند و در دقایق انتهای به پیروزی رسیدند اما در بازی دوم برابر ترکمنستان تیم غیرمنتظره روز نخست که به شدت ژاپن مدعی را آزار داده بود، توفان به پا کردند و با 4 گل صعود خود را قطعی نمودند. بازی آخر و سرگروهی برابر سامورایی ها اما حکایت عجیب داشت. ازبک بازی را خوب آغاز کردو با یک گل زیبا حریف مدعی را در منگنه قرار داد اما در ادامه دو گل استثنایی ورق را به سود چشم بادامی ها عوض کرد تا تیم خطرناک کوپر به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی برسد و حریف استرالیا گردد. در بازی مرحله یک هشتم ازبک ها برابر کانگورها نمایشی نفسگیر و پایاپای داشتند. با همان تفکرات تاکتیکی که از سرمربی آرژانتینی ازبکستان سراغ داشتیم، پیروز شد دیدار برابر استرالیا در مرحله یک هشتم را به ضربات پنالتی هم بکشاند ولی در این مرحله درخشش مت رایان گلر استرالیا مانع از ادامه رویاپردازی این مربی صاحب نام در فوتبال دنیا شد.

ازبکستان کوپر در امارات رویاهای فراوانی داشت. تیمی که با کوپر فوتبال تاکتیکی تر و هیجان انگیزتری ارائه می کرد و به نظر می توانست تا مراحل بالاتر پیش برود اما کابوس پنالتی ها سد راه تیم شایسته کوپر شد.

حالا جام ملت های آسیا یکی از مهمترین و شهیرترین مربیان حاضر در جام هفدهم را از دست داده. مربی بزرگ و البته ناکامی که حضورش با آن برونگرایی لب خط و البته تفکرات تکنوکراتش می توانست یکی از جذابیت های جام باشد اما شکست تلخ و ناعادلانه برابر استرالیای ملال آور گراهام آرنولد آسیا را از تماشای بیشتر او محروم کرد. -

Zoom

کوپر: به بازیکنانم افتخار می کنم

هکتور کوپر سرمربی آرژانتینی ازبکستان که تیمش در ضربات پنالتی به استرالیا باخت و از جام ملتها حذف شد، از این اتفاق بسیار ناراحت است. کوپر از عملکرد شاگردانش مقابل استرالیا راضی است و خودش را مسئول اصلی حذف از جام ملتها می داند. وی در این باره گفت: کلماتی ندارم که حالم را وصف نمایند ولی به جسارت بازیکنانم افتخار می کنم که همه کوشششان را در زمین انجام دادند. آنها هیچ مسئولیتی به خاطر حذف ندارند و همه چیز متوجه من است.

او اضافه نمود: ما در پنالتی ها باختیم و حذف شدیم. وقتی شانس دخیل می گردد و چنین شرایطی پیش می آید، نمی توان پیش بینی کرد چه اتفاقی رخ می دهد. ما همه کوشش خود را برای صعود به یک چهارم نهایی کردیم ولی در نهایت مقابل یک تیم قوی شکست خوردیم.

کوپر در انتها گفت: من آینده خوبی را برای تیمم می بینم و فکر می کنم با کار و کوشش بیشتر می توانیم تیم ملی قدرتمندی برای ازبکستان بسازیم.

12

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10926

به "کوپر، بازنده ابدی محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوپر، بازنده ابدی محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید