گرانقیمت ترین مریخ نورد ناسا فردا به فضا پرتاب می شود

به گزارش مجله سرگرمی، اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا قرار است یکی از گرانقیمت ترین کاوشگران خود را فردا، پنجشنبه 9 مرداد به فضا پرتاب کند.

گرانقیمت ترین مریخ نورد ناسا فردا به فضا پرتاب می شود

به گزارش خبرنگار به نقل از اسپیس فلایت، اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) خود را برای پرتاب مریخ نورد به فضا در روز پنجشنبه آماده می کند.

بر این اساس، این پروژه 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری ناسا قرار است با نخستین فضاپیمای بین سیاره ای به فضا پرتاب شود. این کاوشگر دارای ابزارآلات پیچیده برای کاوش نشانه هایی از زندگی باستان در مریخ است. همچنین قرار است این کاوشگر با نمونه برداری از این سیاره، بخش هایی را برای آزمایش به زمین بازگرداند.

این روبات کاوشگر که با سوخت هسته ای کار می کند پس از فرود کاوشگر وایکینگ بر سیاره سرخ در دهه 1970 و کشف نخستین نشانه های حیات، نهمین ماموریت ناسا را در مریخ انجام خواهد داد.

این کاوشگر قرار است فردا (پنجشنبه) نهم مرداد بین ساعت 7.50 تا 9.50 صبح به وقت محلی، از مرکز فضایی ایالت فلوریدا با کمک یک پرتاب گر که مجهز به 5 راکت قدرتمند است به فضا پرتاب شود. قدرت پرتاب این فضاپیما بیش از 24 هزار مایل در ساعت (11 کیلومتر در ثانیه) خواهد بود. این سرعت برای عبور فضاپیما از جاذبه زمین کافی است.

مهندسان ناسا پیشبینی کرده اند این فضاپیما در 18 فوریه 2021 (30 بهمن 1399) به سطح مریخ برسد. پیش تر این کاوشگر قرار بود اواسط ماه اوت به فضا پرتاب شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا پرتاب این کاوشگر به تاخیر افتاد.

این کاوشگر که بیش از یک دهه ساخت آن به طول انجامید، دارای وزنی بیش از یک تن است. پروژه مریخ نورد جدید ناسا که قرار است فردا پرتاب شود شامل 7 محموله علمی، یک بازوی رباتیک، یک بالگرد تخصصی مریخ پیما، 25 دوربین قدرتمند و نخستین میکروفون برای ضبط صدای سیاره سرخ است.

ناسا اعلام کرده است کاوشگر مریخ 2020 پیچیده ترین و پیشرفته ترین روباتی است که تا به امروز به اعماق فضا ارسال شده است.

در طول تابستان سال جاری میلادی، امارات متحده عربی و چین کاوشگران مریخ نورد خود را به فضا پرتاب کردند. با این حال، کاوشگر ناسا از نوع پیچیدگی و نوع ماموریت متفاوت تر از تحقیقات سایر کشورهاست.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103051

به "گرانقیمت ترین مریخ نورد ناسا فردا به فضا پرتاب می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانقیمت ترین مریخ نورد ناسا فردا به فضا پرتاب می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید