2 سامانه بارشی تازه در راه است ، روزهای آینده روزهای برفی و بارانی است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز آینده در مناطق مختلفی از کشور رگبار باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود و تا شنبه 13 اردیبهشت نیز بارش ها در اغلب مناطق کشور ادامه دارد.

2 سامانه بارشی تازه در راه است ، روزهای آینده روزهای برفی و بارانی است

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در مصاحبه با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی اظهار داشت: امروز بارش باران در شمال شرق کشور، سواحل شرقی خزر و دامنه های البرز شرقی را شاهد هستیم که با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه است. هم چنین امروز در ارتفاعات سردسیر البرز مرکزی بارش به صورت برف و در مناطق مستعد به صورت تگرگ است.

وی اضافه کرد: در شمال غرب، مرکز، جنوب و شرق کشور نیز بارش پراکنده و رعد و برق امروز پیش بینی شده است.

ضیائیان اضافه کرد: روز سه شنبه 9 اردیبهشت در استان های واقع در نوار شمالی کشور رگبار باران و رعد و برق و در دامنه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه 10 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق، بارش باران پیش بینی می شود که در برخی نقاط با رعد و برق و رگبار باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه شدت بارش ها در امتداد دامنه های زاگرس از زنجان و کردستان تا فارس و بوشهر پیش بینی می شود، هم چنین در سواحل غربی خزر و خراسان رضوی بارش داریم.

ضیائیان گفت: روز پنجشنبه 10 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری وارد کشور می شود و موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ (در مناطق مستعد) خواهد شد که این شرایط را فقط در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه شدت بارش ها در امتداد دامنه های زاگرس، از زنجان و کردستان و خوزستان و لرستان تا فارس است. هم چنین این شرایط در دامنه های البرز مرکزی و غربی و خراسان رضوی حاکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: این سامانه تا ظهر روز جمعه 12 اردیبهشت در شمال شرق کشور فعال است و به تدریج خارج می شود. پس از آن در بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی دیگری موجب رگبار باران و رعد و برق در جنوب و جنوب غرب کشور می شود و روز شنبه 13 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور بارش داریم.

وی اضافه کرد: در مناطقی که ذکر شد از روز آینده تا جمعه احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می شود صعود به ارتفاعات و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها متوقف شود. هم چنین تابلوهای تبلیغاتی و سازه های موقت محکم شوند و نسبت به پوشش گلخانه ها توجه لازم وجود داشته باشد.

ضیائیان اظهار داشت: روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت توضیح داد: روز آینده آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود و رگبار باران نیز در تهران محتمل است. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 21 و 12 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز در تهران آسمان نیمه ابری، سرعت باد 42 کیلومتر بر ساعت و جهت باد غربی است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 25 درصد است.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87286

به "2 سامانه بارشی تازه در راه است ، روزهای آینده روزهای برفی و بارانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 سامانه بارشی تازه در راه است ، روزهای آینده روزهای برفی و بارانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید